با حضور ناطق نوری و نعمت زاده؛

خط تولید انبوه سورن توربو شارژ آغاز به کار کرد

خط تولید انبوه سورن توربو شارژ آغاز به کار کرد

خط تولید انبوه خودرو سورن توربو شارژ با حضور علی اکبرناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار کرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، با به پایان رسیدن مراحل طراحی و نمونه سازی موتور توربوشارژ توسط مهندسان و متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو تولید انبوه این موتور از امروز آغاز شد.
موتورهای توربوشارژ علاوه بر تولید قدرت و گشتاور بسیار بیشتر نسبت به موتورهای معمولی سوخت کمتری مصرف می کند و موجب کاهش آلایندگی خودرو نیز می شود.
کیوان وزیری مدیر این پروژه در شرکت ایران خودرو در آیین آغاز به کار تولید انبوه موتور توربوشارژ گفت: تمام خودروسازان روز دنیا از این تکنولوژی برتر استفاده می کنند.
وی گفت: به دنبال این تکنولوژی حداکثر توان موتور به 155 اسب بخار و سرعت صفر تا صد خودرو به ده ثانیه و مصرف سوخت به 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد رسید و سطح آلایندگی نیز یورو 4 است.
وی با اشاره با اینکه حجم موتور این پروژه افزایش پیدا کرده است، گفت: با این تکنولوژی توان موتور 36 تا 40 درصد افزایش می یابد، سرعت صفر تا صد 18 درصد کاهش یافته و مصرف سوخت نیز هفت درصد کاهش پیدا کرده است.
سمند سورن مدل ارتقا یافته سمند است که نخستین بار در 18 بهمن 85 و دو سال پس از معرفی سمند معمولی توسط ایران خودرو رونمایی شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا