نعمت زاده: خودروسازان باید چهره اجتماعی خود را تغییر دهند

نعمت زاده: خودروسازان باید چهره اجتماعی خود را تغییر دهند

تهران- ایرنا- محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که سرمایه ما اعتماد مردم است، گفت: خودروسازان باید چهره اجتماعی خود را تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نعمت زاده امروز (شنبه) در آیین آغاز به کار خط تولید انبوه سورن توربو شارژ در محل شرکت ایران خودرو افزود: ما هم اکنون 16 تا 17میلیون خودروی پلاک شده در کشور داریم و سالیانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو به بازار تحویل می دهیم که می خواهیم این عدد را تا سال 1404 به سه میلیون دستگاه برسانیم.
وی تاکید کرد: در این ارتباط باید طرحی نو برای رابطه با مردم در حوزه خودروسازی ایجاد کنیم، هر روز باید حرفی نو بزنیم و باید به مراکز تحقیقاتی بها دهیم.
نعمت زاده اضافه کرد: قطعه سازان با خودروسازان جزو یک خانواده هستند و جمع این دو گروه منتج به تولید یک خودرو می شود، بنابراین خودروسازان باید به قطعه سازان توجه ویژه داشته باشند.
علی اکبر ناطق نوری رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب نیز در این مراسم به تصمیم دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در مورد واردات خودرو اشاره کرد و گفت: در مجلس پنجم با این تصمیم مواجه بودیم که آیا خودروی خارجی به کشور وارد کنیم یا خیر؟
وی افزود: جلوگیری از ورود خودروی خارجی جلوی رشد را می گرفت و مردم نیز احساس نارضایتی می کردند و از طرف دیگر واردات بی حساب و کتاب خودروی خارجی هم مشکلات خود را داشت، به همین منظور تصمیم گرفتیم تعرفه واردات خودروی خارجی را 90 درصد بالا ببریم و سالیانه 10 درصد این رقم را کاهش دهیم و به همین نسبت کیفیت تولید را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: این روند قرار بود تا حدی ادامه پیدا کند که خودروی ایرانی قابل رقابت با خودروهای وارداتی باشد.
ناطق نوری ابراز امیدواری کرد در سال های آینده به تمام معنا از استفاده از خودروهای خارجی بی نیاز باشیم و بتوانیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را به کمال برسانیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا