در هشت سال گذشته؛

ارزش و وزن صادراتی در اردبیل با نوسان همراه است

ارزش و وزن صادراتی در اردبیل با نوسان همراه است

اردبیل – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در هشت سال گذشته ارزش و وزن صادراتی در این استان با نوسان همراه است.

سید حامد عاملی بعدازظهر شنبه در حاشیه بررسی وضعیت صادرات اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بررسی وضعیت صادرات از بدو آغاز به کار سازمان بازرگانی نشان می‌دهد صادرات این استان همواره با نوساناتی همراه بوده است.

وی افزود: ارزش صادراتی از سال ۸۵ تا ۹۳ به ترتیب ۷۹.۲، ۸۴.۸، ۶۸.۴، ۵۱.۷، ۷۳.۳، ۱۰۰.۱، ۹۹.۶، ۵۶.۴ و ۶۶.۶ میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد در بازه های زمانی مختلف به واسطه عوامل متعدد دچار نوسان شده و روند صعودی یا نزولی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان روند مشابه را در وزن صادرات دانست و تاکید کرد: در این بازه زمانی حجم صادرات شامل ۱۱۰.۳، ۷۲، ۹۰.۵۶، ۹۳.۴، ۱۲۷.۷، ۱۴۸.۵، ۱۶۳.۹، ۷۸.۲ و ۱۰۱ است.

عاملی با بیان اینکه کالا و بازار هدف صادراتی استان محدود به چند مورد است، اضافه کرد: صادرات محدود به چند محصول درصد ریسک و نوسان پذیری را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری نیز ۷۷ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم صادرات انجام شده است، ادامه داد: ارزش صادرات نیز در این مدت ۶۵ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۷۰۱ دلار است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای خروج از نوسانات و کاهش ریسک صادرات لازم است بازارها و محصولات صادراتی استان توسعه یابد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا