گلایه رئیس سازمان دامپزشکی کشور از انتشار شایعه مرغ‌های هورمونی

گلایه رئیس سازمان دامپزشکی کشور از انتشار شایعه مرغ‌های هورمونی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از شایعات منتشر شده در خصوص استفاده از هورمون در تولید مرغ کشور انتقاد کرد و گفت: به هیچ وجه امکان عملی استفاده از هورمون در تولید مرغ وجود ندارد و این شایعات از عدم تعمق و تامل علمی ناشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا در استان البرز، مهدی خلج امروز (15بهمن) در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی البرز در جمع خبرنگاران گفت: مرغی که در کشور تولید می‌شود هیچ هورمونی ندارد زیرا امکان عملی استفاده از هورمون در تولید مرغ میسر نیست و تمامی شایعاتی که در این خصوص وجود دارد از عدم تعمق و تامل علمی ناشی می‌شود.

وی در ادامه با تکذیب این بحث و تاکید بر اقدامات نظارتی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: مرغ تولیدی کشور تحت نظارت سازمان دامپزشکی قرار دارد و دائما از نظر بقایای دارویی و فلزات سنگینی که می‌تواند سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار دهد پایش می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مجددا از ایجاد تشویش در اذهان عمومی انتقاد کرد و گفت: مرغ‌های ایرانی فاقد هرگونه هورمونی است و رسانه‌ها این موضوع را منعکس کنند تا مردم بدانند مرغی که با زحمت سرمایه گذاران و همت ناظران دامپزشکی تولید و نظارت می‌شود هیچ مشکلی ندارد و می‌توانند آن را مصرف کنند.

این مسئول در ادامه به توضیح چرایی رشد مطلوب مرغ در یک دوره زمانی کوتاه مدت و بیان اینکه این موضوع ارتباطی به مصرف هورمون ندارد پرداخت و تصریح کرد: اینکه مرغ در دوره کوتاه مدت به رشد مطلوبی می‌رسد نتیجه تلاش علمی، اصلاح نژاد، کاهش بیماری و تغذیه مناسب است.

خلج در پاسخ به اینکه تولید مرغ ارگانیک در چه وضعیتی قرار دارد گفت: مرغ ارگانیک مفهومی است که سازمان دامپزشکی کشور دستورالعمل آن را تهیه کرده است.

وی افزود: این دستورالعمل سه مرحله آزمایش را در دوران پرورش مرغ از نظر تغذیه و عدم مصرف آنتی بیوتیک در نظر گرفته است که علاوه بر آن قبل از کشتار نیز مرغ تولیدی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشوردر پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ گونه مرغ ارگانیکی در کشور تولید نمی شود گفت: هر گونه تبلیغاتی در خصوص مرغ ارگانیک از نظر سازمان دامپزشکی کشور مردود بوده و مورد تایید نیست.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا