استاندار آذربایجان شرقی:

فعالان اقتصادی برای اجرای طرح های کلان عمرانی آماده شوند

فعالان اقتصادی برای اجرای طرح های کلان عمرانی آماده شوند

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال آینده سال شکوفائی و رونق اقتصادی در کشور و منطقه خواهد بود، گفت: فعالان اقتصادی و تولید کنندگان و صاحبان صنعت استان خود را برای اجرای طرح های کلان عمرانی آماده کنند.

اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی افزود: با توجه به توافقات هسته ای و اجرای برجام از سال آینده در بخش های مختلف اقتصادی شاهد رونق خواهیم بود.
وی تاکید کرد: بر این اساس با برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان در بخش های مختلف اقتصادی به ویژه در حوزه ساختمان و مسکن و همچنین بخش گردشگری تحولات مثبتی را انتظار داریم.
وی اظهارکرد: فعالان اقتصادی در این حوزه خود را آماده ورود به فضای جدید کسب و کار کنند تا ما مجبور نباشیم برای تامین نیازهای خود و نیروی کار از سایر استان ها کمک بخواهیم.
جبارزاده با تاکید بر اینکه بخش خصوصی به طور کامل مورد حمایت دولت و مدیریت استان است، گفت: در این زمینه هر آنچه در توان داشته باشیم برای ورود بخش خصوصی به عرصه عمران و آبادانی استان انجام می دهیم تا سرمایه گذاری خصوصی و البته خارجی برای فعالیت دراستان هیچ دغدغه کاری و نگرانی نداشته باشند.
وی به همکاری بانک های عامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی استان تاکید و اظهار کرد: در این رابطه بخشنامه های بانک ها باید مطابق با قوانین و مقررات دولت و بانک مرکزی باشد تا روند کارها و اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی به راحتی و بدون مشکل پیش برود.
جبارزاده با بیان اینکه مدیریت استان به هیچ عنوان راضی نیست بانک ها را به دلیل عدم همکاری و همراهی به نهادهای بازرسی و نظارتی معرفی کند، گفت: بهترین راهکار برای حل مشکلات دراین زمینه هماهنگی و همدلی است.
وی حمایت از جامعه کارگری را از جمله اولویت های مهم استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: ما به جامعه کارگری استان اطمینان می دهیم که هیچ واحد تولیدی و صنعتی واگذار نخواهد شد مگر اینکه حق و حقوق کارگران لحاظ شده و حتی یک کارگر از واحدهای مزبور بیکار نشده و طرح های توسعه ای آنها متوقف نشود.
جبارزاده اضافه کرد: علاوه بر استانداری، دستگاه قضائی استان و دادستانی تبریز نیز با حساسیت تمام و جدیت موضوع واگذاری های واحدهای تولیدی و صنعتی را پیگیری کرده و اجازه نخواهند داد تا حق و حقوق کارگران از بابت این واگذاری ها پایمال شود.
به گزارش ایرنا نحوه تعیین تکلیف بدهی مالیات بر ارزش افزوده شرکت های مهندسی و پیمانکاری، اقدامات انجام شده در راستای مصوبات قبلی شورا، پیشنهاد وضع آیین نامه ویژه حمایت از صادرات بنگاه های کوچک و متوسط صادرات خدمات، پیشنهادات اصلاحی درباره آیین نامه اجرایی واگذاری شرکت ها طبق اصل 44 قانون اساسی و مشکلات شرکت تعاونی سهام عدالت شهرستان تبریز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا