صادرات صنایع دستی کشور به یک میلیارد دلار افزایش می یابد

صادرات صنایع دستی کشور به یک میلیارد دلار افزایش می یابد

ساری-ایرنا- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ازافزایش سهم صادرات صنایع دستی کشور به یک میلیارد دلار خبرداد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بهمن نامور مطلق روز پنجشنبه در آیین تکریم از هنرمندان برگزیده مازندران که مهر اصالت صنایع دستی دریافت کردند ، گفت : صادرات امسال صنایع دستی به دیگر کشورها 150 میلیون دلار بود که با به سرانجام رسیدن برجام و دوران پساتحریم این میزان افزایش قابل توجهی می یابد.
وی ادامه داد : صنایع دستی در دوران گذشته بخش عمده ای از صادرات کشورمان به دیگر کشورها را به خود اختصاص داده بود که تلاش برای بازگشت به آن دوران طلایی صادرات را مدنظر داریم .
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به پرداخت تسهیلات به عنوان بخشی از حمایت های این سازمان به هنرمندان اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر دو هزار میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی کشور پرداخت شد.
وی ادامه داد : این در حالیست در 10 سال قبل از ان تنها 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی پرداخت شده بود.
به گفته نامور مطلق ، سازمان صنایع دستی از دوره پساتحریم برای دستیابی به بازارهای خارجی تلاش می کند تا به بازارهای خوبی برای عرضه و ارائه صنایع دستی دست یابد.
وی در خصوص آمادگی استان ها و هنرمندان رشته های صنایع دستی برای ورود به بازارهای جهانی نیز گفت که هم اکنون این آمادگی نسبی در برخی استان ها و رشته های صنایع دستی وجود دارد که می بایست برای تقویت این بخش اقدامات و تلاش های لازم صورت بگیرد.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به یکی از ضعف های موجود در بخش صنایع دستی کشور اشاره کرد و ادامه داد : درحال حاضر صنایع دستی کشورمان نسبت به سبک زندگی مردم عقب مانده است و نمی تواند ارضا کننده خواسته جوامع ما باشد .
وی تاکید کرد که صنایع دستی کشورمان به تحول جدی نیاز دارد تا مورد پسند بازار شود.
نامور مطلق از ورود هنرمندان جوان تحصیلکرده دانشگاهی در عرصه صنایع دستی به عنوان فرصتی تازه نام برد وگفت که می تواند در تغییر طراحی وساخت صنایع دستی منطبق به خواسته های بروز جامعه تاثیر بسزایی داشته باشند.
وی تعداد هنرمندان صنایع دستی زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را 350 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد : برنامه ریزی برای افزایش تعداد هنرمندان زیرپوشش به یک میلیون نفر در دستور کار قراردارد .
در مراسم امروز از هنرمندان صنایع دستی مازندران که در سال جاری موفق به اخذ مهر اصالت ملی وبین المللی شدند ، تقدیر و قدردانی شد .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا