بررسی چشم انداز همکاری ایران و ژاپن در دیدار وزرای اقتصادی دو کشور

بررسی چشم انداز همکاری ایران و ژاپن در دیدار وزرای اقتصادی دو کشور

پکن- ایرنا- در جریان دیدار وزرای امور اقتصادی و دارایی ایران و ژاپن در توکیو، ضمن تأکید دو کشور بر لزوم بهره گیری از فرصت های ایجاد شده در فضای پس از لغو تحریم های بین المللی، چشم انداز مناسبات دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که به منظور امضای موافقتنامه دوجانبه حمایت از سرمایه گذاری بین ایران و ژاپن در قالب سفری سه روزه در توکیو به سر می برد، بعد از ظهر روز گذشته (پنجشنبه) با همتای ژاپنی خود دیدار و گفت وگو کرد.
«تارو آسو» وزیر دارایی و معاون نخست وزیر ژاپن در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر اقتصاد کشورمان به توکیو، از گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
طیب نیا نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و ژاپن، گفت: با لغو تحریم ها زمینه برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور فراهم تر شده است.
وزیر اقتصادی کشورمان همچنین با تأکید بر اینکه برای تهران، ژاپن یکی از اولویتهای تقویت همکاری در دوران جدید محسوب می شود، لزوم گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور را در فضای پس از لغو تحریم های بین المللی مورد تأکید قرار داد.
در جریان مذاکرات طیب نیا و همتای ژاپنی اش در توکیو همچنین چشم انداز مناسبات تجاری دو کشور و راهکارهای گسترش این روابط در ماه های پیش رو مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در سفر سه روزه خود به ژاپن که از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده، ضمن ملاقات با سه نفر از وزرای دولت این کشور و شرکت در سمینار سرمایه گذاری ایران، همچنین توافقنامه دوجانبه حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور را امضا خواهد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا