منابع کره‌ای :

ایران ۲.۴۹ میلیارد دلار در بورس کره جنوبی سرمایه‌گذاری می کند

ایران ۲.۴۹ میلیارد دلار در بورس کره جنوبی سرمایه‌گذاری می کند

مقامات کره جنوبی اعلام کردند ایران در نظر دارد حدود ۲.۴۹ میلیارد دلار پولی که در حساب های دو بانک کره ای دارد را در بازار سرمایه این کشور سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابر اعلام "کوریا هرالد" دولت کره جنوبی در حال بررسی تدابیر لازم است که به ایران امکان می‌دهد از پول موجود در حساب های نزد بانک های کره ای برای مبادلات سرمایه مانند خرید سهام، اوراق قرضه و محصولات مشتقات این کشور استفاده کند.

در این رابطه یک مقام وزارت دارایی کره جنوبی گفت: ما در حال بررسی گزینه‌های دیگری برای استفاده از موجودی حساب های بانکی ایران هستیم که در گذشته تنها برای تجارت محدود میان دو کشور مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این اقدام در پی برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران در ژانویه انجام می‌گیرد.

حساب‌های بانکی به وون در بانک ووری و بانک صنعتی کره (آی بی کی) که به بانک مرکزی ایران این تعلق دارند در سپتامبر سال 2010 برای دور زدن محدودیت های بازرگانی و فراهم شدن امکان تجارت میان دو کشور بدون زیرپا گذاشتن تحریم های بین المللی ایجاد شدند.

بر اساس این گزارش، اگر دولت کره جنوبی با انجام مبادلات سرمایه موافقت کند، ایران می‌تواند به طور موثرتری از این پول استفاده کرده و در کره جنوبی سرمایه گذاری کند در حالی که کره جنوبی هم قادر خواهد بود این حساب های بانکی را حفظ کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا