با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

عملیات احداث کارخانه سیمان دیواندره آغاز شد

عملیات احداث کارخانه سیمان دیواندره آغاز شد

در ادامه سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان، پیش از ظهر امروز در شهرستان دیواندره کلنگ ساخت کارخانه سیمان دیواندره بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در کردستان، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در این آیین از مسئولان خواست جهت توسعه صنعت در شهرستان دیواندره همت بگمارند.

محمدرضا نعمت زاده ضمن تشکر از سرمایه گذار بخش خصوصی کارخانه سیمان دیواندره، ابراز امیدواری کرد با ایجاد این کارخانه، پروژه‌های صنعتی دیگری نیز در منطقه ایجاد شوند که از آمادگی دولت جهت حمایت از سرمایه گذاران این پروژه‌ها خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این آیین گفت: این کارخانه در زمینی به وسعت 50 هکتار در 15 کیلومتری دیواندره به سوی سقز و توسط بخش خصوصی و در مدت 36 ماه احداث می شود.

محمد دره وزمی افزود: این کارخانه برای تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری طراحی شده است.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این طرح 400 میلیارد تومان است.

مشاور طرح کارخانه سیمان دیواندره نیز در این باره گفت: ظرفیت این طرح تولید روزانه سه هزار و 200 تا سه هزار و 500 تن سیمان است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از تکنولوژی این کارخانه از خارج وارد می شود، از امکانات منطقه برای توسعه صنعت از جمله ایجاد کارخانه دفاع و عنوان کرد: دسترسی به آب، برق و گاز از فاکتورهای مهم در توسعه یک منطقه است و دیواندره این طرفیت‌ها را دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا