گزارش روز؛

ادامه لیدری گروه خودرویی

ادامه لیدری گروه خودرویی

علی رغم جو منفی شروع بازار بخصوص در گروه های خودرویی و زیر مجموعه ها، صف خرید پرحجم نمادهای حتوکا، حپترو، خکاوه، بخصوص ورنا و وساپا چشم نوازی کرد اما در اواسط بازار و با جهش تقاضا و قیمت گروه خودرویی مواجه شدیم تا جایی که نمادهای صف فروش و منفی این گروه همچون خپارس خیلی زود اکثرا مثبت و صف خرید شدند تا همچنان لیدری بازار بر دوش گروه خودرویی سنگینی کند.

 

علی رغم جو منفی شروع بازار بخصوص در گروه های خودرویی و زیر مجموعه ها، صف خرید پرحجم نمادهای حتوکا، حپترو،  خکاوه، بخصوص ورنا و وساپا چشم نوازی کرد اما در اواسط بازار و با جهش تقاضا و قیمت گروه خودرویی مواجه شدیم تا جایی که نمادهای صف فروش و منفی این گروه همچون خپارس خیلی زود اکثرا مثبت و صف خرید شدند تا همچنان لیدری بازار بر دوش گروه خودرویی سنگینی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، این در حالی بود که اخبار مجمع فوق العاده شرکت سایپا که بسیار مثبت و حائز اهمیت بود نیز مزید بر علت بود. تنها نکته قابل تامل سود های غیرعملیاتی و بدون کیفیت و اصطلاحا کاغذی مجموعه سایپا می باشد که برای سهامداران بلند مدتی حتما باید مد نظر قرار گیرد. رئیس شورای رقابت به مخالفت وزیر صنعت درباره قیمت گذاری خودرو واکنش نشان کرد و گفت: بازار خودرو کمتر از ۲۰۰۰ سی‌سی انحصاری است و باید قیمت‌گذاری شود. در پایان معاملات نماد حق تقدم استفاده نشده شرکت لیزینگ صنعت و معدن با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد همچنین نماد شرکت صنایع شیمیایی فارس پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و با صف خرید و رشد چشمگیر 110 درصدی مورد بازشگایی قرار گرفت تا با ادامه صعود خود شگفتی ساز بازار سرمایه تلقی گردد. نماد لیزینگ ایران با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم با 2 درصد منفی بازگشایی شد.

گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا بعد متعادل و منفی به کار خود پایان دادند که در این بین نمادهای وتوسم، ونیکی، وتوسم، وساپا، وبیمه، وپارس، ودی، ملت و بساما با اقبال بیشتری مواجه شدند و اکثرا مثبت و صف خرید به کار خود پایان دادند. شرکت بیمه کوثر طی گزارشی مثبت و مناسب سود هر سهم خود را برای سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1394 با سرمایه 1400 میلیارد ریال مبلغ 371 ریال بصورت خالص پس از کسر مالیات اعلام کرد و با پوشش پوشش 79 درصدی سود در 9 ماهه مواجه شد. سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مجوز افزایش ۱۵۰ درصدی از محل افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و عرضه عمومی انجام خواهد شد. شایعه مرتبط با دو بانک تجارت و صادرات و سرمایه گذاری ملی تکذیب شد. آخرین تحولات مدیریتی در بورس کالا نشان می دهد در جریان برگزاری جلسه دیروز دوشنبه 12 بهمن هیات‌ مدیره بورس کالا، مهدی قدمی مدیرعامل گروه مالی ملت جانشین فتحعلی خوشبین از این گروه مالی وابسته به بانک ملت شد.

گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین صف خرید، معاملات مثبت و پرحجم نمادهای شبندر، شیراز، شپاکسا، شراز و شیران چشم نوازی کرد. مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان پس از سپری شدن زمان کارکرد آزمایشی به صورت رسمی افتتاح شد. این واحد ظرفیت بنزین تولیدی پالایشگاه را از١٠ به ١٢میلیون لیتر در روز افزایش داد. شرکت پتروشیمی خراسان با اعلام سود1607  ریال سود هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 و تعدیل منفی 8 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی و پوشش 69 درصدی سود در 9 ماه مواجه شد که از دلایل آن می توان به موارد مورد زیر اشاره کرد. محاسبه قیمت خوراک گاز و سوخت به ترتیب با نرخ 3.445 ریال و 1.320 برای هر متر مکعب طبق قبوض شرکت گاز لحاظ و پرداخت شده است. کل مقدار گاز مصرفی 518.267.643 متر مکعب بوده که شرکت گاز سهم خوراک را 31.52 % و سهم سوخت 69.47% محاسبه و در قبوض لحاظ شده است. نرخ فروش محصول اوره آزاد بر اساس قیمتهای بورس و فروش اوره به اتحادیه های تعاونی به نرخ مصوب دولتی 6.125 ریال و نرخ فروش اوره صادراتی بر اساس نرخ جهانی FOB خلیج فارس محاسبه می گردند. و نرخ تسعیر ارز در پیش بینی سه ماهه چهارم سال 1394 ، به ازای هر دلار آمریکا ، 35.500 ریال می باشد. شرکت صنایع شیمیایی سینا افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران جهت تکمیل پروژ ه ها و توسعه و بهسازی را اجرایی خواهد کرد. شرکت نفتی «لوک اویل» روسیه با انعقاد قراردادی ۶ میلیون دلاری با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه دو پروژه‌ در جنوب غرب ایران فعالیت خود را از سر گرفت.

نماد ذوب و اکثر نمادهای گروه فلزی و معدنی با صف خرید و معاملاتی مثبت دنبال شدند شاهد شفاف سازی رئیس نظارت برانتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس بودیم که شایعه افزایش سرمایه 600 درصدی ذوب آهن را تکذیب کرد. گروه استخراج کانه های فلزی بخصو گروه های سنگ آهنی بعد از شروعی مثبت اکثرا منفی به کار خود پایان دادند که در این بین صف خرید نماد کنور نمایان تر بود. شرکت زرین معدن آسیا برای سال مالی منتهی به 29/12/94486 ریال پیش بینی سود هر سهم را اعلام و با 7 درصد تعدیل منفی نسبت به پیش بینی قبلی مواجه شد.

بجز نمادهای بکاب، بسویچ، بالبر، لبوتان، تکشا و تپمپی که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا منفی دنبال شدند. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: 20هزارمیلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی به شرکت‌های غیردولتی تولیدکننده برق برای تسویه بخشی از مطالبات معوق آنان پرداخت می‌شود. ایران ترانسفو ری زیر مجموعه اصلی ایران ترانسفو در بازار اول معاملات فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شد همچنین سرمایه گذاری توسعه و عمران استان اردبیل نیز در بازار پایه فرابورس پذیرش شد در انتهای بازار نماد شرکت حفاری شمال با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

گروه های ساختمانی و سیمانی اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند در این بین نماد بازار پایه ای کیسون با ادامه رشد حدود 7 درصدی از قیمت های حدود 60 تومان در یک قدمی 140 تومان ایستاد تا علاوه بر شیرین کردن کام سهامداران همچنان با رشد چشمگیر و معاملاتی پرحجم در کانون توجه فعالین بازار قرار داشته باشند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای پارسان و تاپیکو با افت (41.51) واحدی به ارتفاع 73,684 واحدی رسید که در این بین نمادهای فولاد و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند و پیش بینی می شود در صورت عدم رخداد سیاسی منفی و خاصی شنبه بازاری مثبت و پرتقاضا را نظاره گر باشیم.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری مهرآفرین است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا