ادامه رکود بازار فولاد تا حداقل شش ماهه نخست ۹۵

ادامه رکود بازار فولاد تا حداقل شش ماهه نخست ۹۵

گروه صنایع معدنی >فولاد - نشست هم انديشي بخش خصوصي و دولتي براي رونق بازار فولاد با استفاده از فضاي مثبت «پس از برجام» و سفر اخير رئيس جمهوري به اروپا در محل انجمن توليدکنندگان فولاد برگزار شد.

به گزارش ماین نیوز، در اين نشست که با حضور نمايندگاني از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ايميدرو و مديران عامل شرکت هاي بزرگ فولاد کشور برگزار شد، حميدرضا طاهري زاده نايب رئيس انجمن فولاد با اشاره به دستاوردهاي اقتصادي سفر مذکور به ويژه انعقاد قرارداد 900 ميليون دلاري با شرکت دانيلي گفت: در اين نشست همچنين مباحث خروج از رکود براي ارائه به وزير صنعت، معدن و تجارت مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

به گفته وي، در اين جلسه که با حضورمهدي کرباسيان، رئيس هيات عامل ايميدرو برگزار شد مشکل اساسي رکود حاکم و راهکارهاي خروج از رکود در کوتاه مدت و بلندمدت مطرح شد و مورد بررسي قرار گرفت.

نايب رئيس انجمن توليدکنندگان فولاد تصريح کرد: از جمله مباحث چالش برانگيز در اين جلسه مي توان به فروش شمش فولاد خوزستان به قيمت غير واقعي در بازار اشاره کرد و با توجه به اختلاف 27 درصد با بازار مقرر شد که در جلسه اي بسيار نزديک اين موضوع با نشست مسوولان فولاد خوزستان و همچنين مصرف کنندگان شمش فولاد مجددا بررسي و پس از تعيين تکليف، نتيجه به رئيس هيات عامل ايميدرو اعلام شود.

وي افزود: کرباسيان نيز اعلام کرد که قطعا رکود در بازار حداقل تا 6 ماه ابتدايي سال 95 ادامه خواهد داشت و اين خبر شايد به هر حال خبر خوبي براي فولادي ها نباشد.

طاهري زاده خاطرنشان کرد: در اين جلسه همچنين به سود سپرده هاي بانکي اشاره شد و اينکه تا زماني که سود سپرده هاي بانکي بالاباشد، قطعا صنعت از رکود خارج نخواهد شد و براي خريد دين کارخانه هاي فولادي با نرخ ترجيحي با بانک مرکزي يا وزارت صنعت، معدن و تجارت مذاکره و بايد راهکار اساسي اتخاذ شود.

وي کاهش بهاي تمام شده فولاد، ضرورت مشوق هاي صادراتي در صنعت فولاد و تشکيل کنسرسيوم صادراتي را به عنوان يکي از الگوهاي موفق براي توسعه صادراتي فولاد دانست.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا