معاون نظارت بر اجرای استاندارد کشور:

اجرای طرح طاها چندان موفق نبود/ توقیف 8 هزار قلم کالای غیر استاندارد

اجرای طرح طاها چندان موفق نبود/ توقیف 8 هزار قلم کالای غیر استاندارد

معاون نظارت بر اجرای استاندارد کشور با تاکید بر لزوم برخورداری از حساب کاربری در سامانه سینا برای همه واحدهای تولیدی کشور، از هوشمندسازی فرآیندهای تمدید، تعلیق و ابطال در این سامانه خبر داد.

به گزارش خبرنگارایسنا در خوزستان، وحید مرندی مقدم در گردهمایی منطقه‌ای نظارت بر اجرای استاندارد که امروز، 13 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: اکنون 37 سال از مقاومت مردم غیور ایران در عرصه‌های مختلف را پشت سر نهاده‌ایم و ثمرات این استقامت ملی، اکنون کاملا مشهود است بنابراین لازم است یاد و خاطره امام خمینی(ره) شهدای انقلاب اسلامی 8 سال جنگ تحمیلی را پاس بداریم.

وی افزود: جهان امروز به این حقیقت دست یافته است که نه جنگ و نه تحریم نمی‌تواند منجر به تسلیم مردم کشورمان شود و خداوند منان وعده نصرت را به ما عطا کرد.

مرندی مقدم با بیان این‌که شاید به دلیل برخی ضعف‌ها در مدیریت کشور و همچنین بحث تحریم و فشارها نتوانستیم در برخی زمینه‌ها مانند مسائل اقتصادی به آرمان‌های انقلاب و خواسته های مردم دست یابیم، تصریح کرد: همان طور که در زمینه‌های متعدد نظامی، هسته‌ای و... بدون کمک دنیا توانستیم جایگاه چشمگیری داشته باشیم ان شاالله بتوانیم در زمینه مسائل اقتصادی نیز به اهداف خود برسیم.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد کشور با اشاره به عظمتی که انقلاب اسلامی به مردم عطا کرد و گفت: امیدواریم که این عظمت و موفقیت‌های ناشی از آن استمرار داشته باشد و همچنین مشکلات اقتصادی که باعث رنج مردم شده، مرتفع شوند.

مرندی مقدم عنوان کرد: امیدواریم این جلسه به اهدافی که مدنظر دارد، برسد و در این جلسه بیشتر بر طرح طاها و مشکلات و موفقیت‌های ناشی از آن تمرکز خواهیم کرد تا به ارزیابی کلی از این طرح برسیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال تصمیم گرفتیم اعتبارات طرح کنترل بازار (طاها) را در فروردین اختصاص بدهیم و هدفگذاری و تخصیص اعتبار به خوبی انجام شد اما احساس می‌کنیم اجرای این طرح چندان موفق نبود؛ در اجرای طرح طاها هزینه‌های زیادی کردیم و علیرغم انجام بیشتر کار و تغییرات روش خوبی که انجام شد، نتوانست به طور کامل اهداف ما را به دست بیاورد و حضور ما را در بازار به خوبی نشان دهد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد کشور گفت: ما در کشور برای حصول اطمینان از رعایت اصول و الزامات کیفیت و استاندارد واحدهای تولیدی، در بازار حضور داریم و از فرآورده‌هایی که در مراکز عرضه جهت استفاده مردم توزیع می‌شوند نمونه گیری و بازرسی می‌کنیم.

مرندی مقدم اظهار کرد: برای امسال حدود 350 هزار مورد بازرسی تعیین و برنامه‌ریزی کردیم و تاکنون بیش از دوسوم آن عملیاتی شده است و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال اقدام به برگزاری گردهمایی‌های منطقه‌ای برای ارزیابی عملکرد 9 ماهه در خصوص کنترل بازار کردیم تا بتوانیم مطابق برنامه‌ها و اهداف امسال حرکت کنیم.

وی افزود: در این گردهمایی‌ها مشکلاتی که در سال جاری وجود داشت را بررسی و جهت رفع موانع سال بعد راهکار ارائه می‌دهیم تا در سال 95 به صورت موفق‌تری به اجرای طرح‌های خود بپردازیم.

مرندی مقدم گفت: امیدواریم در طرح کنترل بازار (طاها) به موفقیت‌های خوبی برسیم؛ بیش از 8 هزار مورد توقیف کالا در کشور و 250 مورد جعل علامت استاندارد و جعل رتبه انرژی داشتیم که شناسایی شدند و بیش از هزار مورد در مراجع قضایی علیه واحدهای متخلف اقامه دعوی کردیم تا ان‌شاالله مراجع قضایی نسبت به تعیین وضعیت و مجازات این واحدها اقدام کنند.

وی در خصوص سامانه سینا اظهار کرد: لازم است تا همه واحدهای تولیدی در این سامانه یک حساب کاربری داشته باشند. پس تمام واحدهای تولیدی فاقد کاربری را مجهز به حساب کاربری کنند و این موضوع را در دستور کار قرار دهند و همچنین باید هر واحد تولیدی در زمان راه‌اندازی، در این سامانه ثبت نام و اطلاعات خود را شخصاً در حساب خود وارد کند.

مرندی مقدم در خصوص هوشمندسازی این سامانه بیان کرد: این سامانه به زودی به صورت هوشمند برای واحدهای تولیدی متخلف، تذکر ابطال یا تعلیق ارسال و پس از آن یک محدوده زمانی جهت ثبت اعتراض برای مالک مربوطه تعیین می‌کند و در صورت اعتراض مالک یا موسس، اعتراض او تا هر زمانی که نیاز باشد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا