رویترز: رشد اقتصاد چین و افزایش عرضه اوپک، دلیل تداوم افت قیمت نفت است

رویترز: رشد اقتصاد چین و افزایش عرضه اوپک، دلیل تداوم افت قیمت نفت است

تهران- ایرنا- خبرگزاری انگلیسی «رویترز» دلیل افت قیمت نفت برای دومین روز پیاپی را کاهش رشد اقتصادی چین و افزایش عرضه نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرد.

رویترز افزود به سبب احتمال گفت و گو میان اوپک و روسیه درباره کاستن میزان تولید نفت، سیر نزولی بهای طلای سیاه در روز سه شنبه کندتر شد.
نزدیک هشت صبح امروز به وقت گرینویچ، قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) در بازار لندن، 32 سنت نسبت به دیروز کاهش یافت و به 33 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید.
دیروز نیز قیمت این نفت 4.9 درصد کاهش پیدا کرده بود.
بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه فوریه (دوازدهم بهمن تا یازدهم اسفند) نیز پس از آنکه دیروز کاهش 5.9 درصدی را تجربه کرد، امروز در ساعت یاد شده با 27 سنت کاهش نسبت به روز پیش به 31 دلار و 25 سنت رسید.
«بن لی برن» تحلیلگر بازار در شرکت «آپشن اکسپرس» استرالیا، افزایش تولید نفت در جهان و آمارهای ضعیف اقتصادی چین را یادآوری کرد و گفت: نرخ نفت بیش از 30 دلار در هر بشکه برآورد می شود و بتازگی کمی واقعی شده است.
وی افزود: اگر سرمایه گذاران از تعامل میان اعضای اوپک و روسیه در زمینه کاهش تولید مایوس شوند، قیمت نفت دوباره به کمتر از 30 دلار در هر بشکه کاهش می یابد.
به نوشته این خبرگزاری، بانک «گلدمن ساچز» آمریکا (Goldman Sachs) پیش بینی کرد بعید است اوپک با روسیه برای کاهش تولید همکاری کند.
در ماه ژانویه (دی- بهمن) شاخص «مدیران خرید» چین که پس از آمریکا بزرگ ترین مصرف کننده نفت در جهان است، به کمترین سطح در سه سال گذشته رسید.
شاخص مدیران خرید نشان دهنده سطح فعالیت مدیران خرید شرکت هاست.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا