۳۸ مجتمع خدماتی در ۱۳ استان کشور به بهره‌برداری رسید

۳۸ مجتمع خدماتی در ۱۳ استان کشور به بهره‌برداری رسید

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ۳۸ مجتمع خدماتی رفاهی با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی به صورت ویدئو کنفرانس در ۱۳ استان کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داوود کشاورزیان در این مراسم با بیان اینکه هم‌اکنون 600 مجتمع خدماتی رفاهی فعال در جاده‌های کشور داریم، از در دست ساخت بودن 350 مجتمع دیگر خبر داد و اظهار کرد: با توافق  با استانداران کل کشور مقرر شد برای سهولت کار در سرمایه‌گذاری احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی استعلام اخذ شده از دستگاه‌های دولتی مبنای تصمیم‌گیری در کمیسیون‌های مختلف باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مسیرهای پرتردد انگیزه برای سرمایه‌گذاران فراهم است، افزود: به نظرم برای مسیرهایی که انگیزه کمتری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، باید تلاش مضاعف کرده و با این موضوع به صورت فعال برخورد کنیم نه انفعالی. یعنی اینکه بررسی کنیم کدام مسیر کمبود مجتمع داشته و نیازمند احساس مجتمع‌های خدماتی رفاهی است و اینکه چرا این مجتمع‌ها احداث نمی‌شود چه کنیم که احداث شود.

کشاورزیان با اشاره به اینکه برای احداث 38 مجتمع خدماتی رفاهی 140 میلیارد تومان عمدتا توسط بخش خصوصی بدون احتساب زمین سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: وضعیت سرویس‌های بهداشتی، در واحدهای پذیرایی قدیمی مطلوب نیست، از این رو از استانداران خواسته‌ایم کمیته‌ای را برای ارزیابی این واحدها تشکیل دهند و مهلتی را برای بازسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی به این واحدها بدهند.

بابک بیات مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری نیز با اارائه آماری اظهار کرد: تاکنون 600 مجتمع خدماتی رفاهی در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده که 348 مجتمع نیز در حال ساخت است. 

وی با بیان اینکه با احداث 525 مجتمع خدماتی رفاهی موافقت اصولی شده است، بیان کرد: در آزادراه‌های کشور 61 مجتمع خدماتی رفاهی داریم که در این بخش مشکل آنچنانی نداریم، در بزرگراه‌ها نیز 232 مجتمع به بهره‌برداری رسیده و وضعیت تقریبا مطلوب است.

بیات با بیان اینکه در راه‌های اصلی و فرعی که کمتر ترددتر هستند در ضوابط اجزا و عناصر مجتمع‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بازنگری صورت گرفته است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان راهداری ایجاد مجتمع‌های زنجیره‌ای با استفاده از الگوی استاندارد است که امیدواریم بهمن‌ماه سال آینده شاهد بهره‌برداری از این نوع مجتمع‌ها باشیم.

وی یادآور شد: برای بهره‌برداری از 38 مجتمع خدماتی رفاهی بخش خصوصی 130 میلیارد تومان، بخش دولتی 9 میلیارد تومان و اعتبارات استانی معادل 1.2 میلیارد تومان هزینه شده است. 

انتهای پیام/ 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا