دبیرکل سازمان از تنش‌های سوریه به ستوه آمد

عفوی برای بمب‌گذاران سوریه در کار نیست

عفوی برای بمب‌گذاران سوریه در کار نیست

«دمشق» کانون مرگ شده‌است

به گزارش صدای اقتصاد، روز گذشته انفجار تروریستی وحشتناکی در دمشق پایتخت سوریه به وقوع پیوست. در این انفجار بیش از 60نفر کشته شدند. بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل از دولت سوریه و دیگر طرف‌های این ماجرا درخواست کرد هر چه سریع‌تر به وضعیت وخیم انسانی در سوریه رسیدگی کنند و مذاکرات خود در ژنو در مورد این موضوع را به سرانجام برسانند.

سخنگوی بان‌کی‌مون اظهار کرده‌است: «حملات دیروز در حالی صورت گرفت که مذاکرات در ژنو آغاز شده بود. دبیرکل تأکید دارد که مردم چشم‌انتظار نتیجه‌بخش بودن مذاکرات در ژنو هستند. آن‌ها استحقاق چیزهایی بیش از رفتارهای افراط‌گرایانه را دارند.»

در این بین رئیس بخش حقوق بشر سازمان ملل نیز اظهار کرده‌است که افراد مجرمی که دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند به هیچ‌وجه مورد عفو قرار نخواهند گرفت

بمب‌گذاری‌ها به داعش نسبت داده شده و در نزدیکی حرم حضرت زینب در جنوب دمشق صورت گرفته‌است. در این حمله تروریستی 60نفر کشته و بیش از 100نفر زخمی شدند.

دبیرکل این بمب‌گذاری بی‌رحمانه را محکوم کرده‌است و به خانواده‌های بازماندگان تسلیت گفته‌است. او همچنین تأکید کرده‌است که مسئولان این بمب‌گذاری باید پاسخگو باشند.

دبیرکل اظهار کرده‌است از آنجا که این بمب‌گذاری در میانه مذاکرات ژنو صورت گرفته‌است طرفین مذاکره باید هر چه سریع‌تر به اجماع برسند و جلوی این خشونت را بگیرند. آن‌ها باید بتوانند آتش‌بسی را که مردم سوریه به آن نیاز دارند برقرار کنند.

او گفته‌است: «این مذاکرات باید نتیجه‌ای داشته باشد که مردم سوریه بتوانند بر اساس آن آینده خود را بسازند.»

در این بین رئیس بخش حقوق بشر سازمان ملل نیز اظهار کرده‌است که افراد مجرمی که دست به چنین جنایت‌هایی می‌زنند به هیچ‌وجه مورد عفو قرار نخواهند گرفت. آن‌ها باید پاسخگوی جنگی که در سوریه به راه انداخته‌اند، باشند. او تأکید کرده که عفو بین‌الملل نباید در مورد این افراد اقدامی کند.

اکنون چشم جهان به صلح در این منطقه خیره شده‌است. وضعیت در سوریه به اوج وخامت رسیده و افراد بسیاری آواره و بی‌خانمان شده‌اند. بسیاری از این افراد به خاک کشورهای همسایه و یا اروپا پناه برده‌اند.

منبع: سازمان ملل

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا