مفتی مسلمانان روسیه: پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را قدرتمندترین کشور منطقه کرد

مفتی مسلمانان روسیه: پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را قدرتمندترین کشور منطقه کرد

مسکو- ایرنا- «نفیق الله آشیروف» مدیر شورای مفتی های روسیه و رئیس اداره مسلمانان بخش آسیایی این نهاد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را به قدرتمندترین کشور منطقه خلیج فارس و خاورمیانه تبدیل کرده است.

آشیروف امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران با انقلاب اسلامی به قدرت بزرگ و مستقل تبدیل شده است که غرب و آمریکا در معادلات منطقه ای مجبور به توجه به مواضع و منافع و خواسته های این کشور هستند.
وی بیان کرد: ایران اسلامی اکنون در شرایطی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد که باثبات ترین کشور منطقه است و امنیت خوبی دارد.
مفتی مسلمانان روسیه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) با رهبری و مدیریت آگاهانه و راهبردی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی، اقدام های زیادی برای پیشرفت و ترقی ایران انجام گرفت و ایران توانست به جهان نشان دهد که با پایبندی به اصول اسلام می توان با اقتدار کشور را اداره و در عرصه های مختلف پیشرفت کرد.
آشیروف ادامه داد: این موفقیت های بزرگ موجب شده تا دشمنان اسلام و ایران به انواع توطئه ها علیه جمهوری اسلامی متوسل شوند تا از قدرت گرفتن جمهوری اسلامی جلوگیری کنند و در این راستا تلاش های زیادی برای ایجاد تفرقه های دینی و قومی بین ایرانیان انجام گرفت که شکست خورد.
آشیروف همچنین به جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث صدام علیه ایران و تحریم های گوناگون غرب به ویژه آمریکا به عنوان بخش مهمی از سلسله توطئه ها اشاره کرد و افزود: طراحی این توطئه ها را سیا برعهده داشت و اسراییل هم به عنوان متحد شماره یک آمریکا در منطقه برای اجرای دسیسه ها علیه ایران پیشرو بوده است.
وی افزود: اما تمام این توطئه ها خللی در عزم ایرانیان برای حفظ استلال سیاسی وارد نکرد و امروز شاهدیم مردم ایران از نظام و دولت در عرصه های سیاست داخلی و خارجی حمایت و پشتیبانی می کند و همین امر موجب ناامیدی دشمنان جمهوری اسلامی شده است.
مفتی مسلمانان روسیه گفت: اکنون غرب و آمریکا مجبور شده است، اقتدار و واقعیت تداوم سیاست های مستقل ایران در خاورمیانه را بپذیرند و همزمان تهران از این فرصت برای تامین امنیت و ثبات منطقه که لازمه رشد و پیشرفت برای تمام کشورها از جمله ایران است، استفاده می کند.
آشیروف در ادامه واقعه اخیر بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی متجاوز به حریم دریایی ایران را نمونه ای از اقتدار خواند که در عین پایبندی به منطق و حکمت، قدرت جمهوری اسلامی را نشان داد.
وی تاکید کرد: تهران با این اقدام به جامعه جهانی نشان داد که در تامین امنیت خود از هیچ کوششی دریغ نمی کند و به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد حریم هوایی، دریایی و خاکی ایران را نقض کند و در این زمینه با متجاوزان با قاطعیت برخورد خواهد کرد.
آشیروف همچنین با موفق خواندن کارنامه سیاست خارجی دولت یازدهم در شکستن ایران هراسی، سفر اروپایی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به دو کشور ایتالیا و فرانسه را یک پیروزی دیگر برای جمهوری اسلامی خواند که نتایج آن برای تهران مهم است و موجب ارتقای جایگاه ایران در ساختار مناسبات بین المللی می شود.
وی افزود: ایران امروز با قدرت های بزرگی همچون روسیه، چین و هند روابط خوبی دارد و همزمان ساختار همکاری های خود را نیز با قدرت های اروپایی تقویت می کند که به نفع مردم ایران و منطقه خواهد بود.
شخصیت مسلمان روسیه در پایان تاکید کرد: هر چند این موفقیت های روزافزون سیاسی و اقتصادی، دشمنان ایران را ناراحت و خشمگین می کند، اما آنان باز هم مانند گذشته در اجرای توطئه های خود شکست خواهند خورد، زیرا خدا و ایرانیان پشتیبان نظام و دولت هستند و ما مسلمانان روسیه هم برای پیروزی لغو تحریم های ضد ایرانی خوشحال هستیم و اطمینان داریم که ملت دوست و برادر ایران می تواند در آزمون های دیگر نیز موفق شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا