پایش تولید 6 هزار واحد منتخب صنعتی در کشور

پایش تولید 6 هزار واحد منتخب صنعتی در کشور

کرج - مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت از پایش تولید 6 هزار واحد منتخب صنعتی در کشور خبرداد.

سید مهدی نیازی روز دوشنبه در سومین جلسه طرح پایش واحدهای تولیدی دراستان البرز، گفت: دراین مقوله وزارت صنعت، معدن و تجارت درتلاش است از بین 85 هزار واحد صنعتی درکشور براساس شاخص های اشتغال، صادرات و اهمیت محصولات تولیدی، حدود 6 هزارواحد منتخب را رصد کند.
وی با اشاره به اینکه طرح پایش تولید از اواخر سال 93 آغاز شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون با ایجاد فرهنگ مناسب، تعامل، همکاری و بدون اعمال هرگونه محدودیت در ارائه خدمات واحدهای صنعتی، صاحبان واحدهای صنعتی اقدام به ارائه آمار و ارقام تولید به صورت شفاف در سامانه کنند.
وی تأکید کرد: در شرایط کنونی مسئولین پایش در استان ها با همکاری تمام واحدهای سازمانی می بایست تلاش خود را برای تحقق کامل طرح پایش به کار گیرند تا امکان بهره برداری از نتایج آن در تصمیم گیری های صحیح و مهم فراهم شود.
نیازی در ادامه به تبیین آخرین اقدامات دفتر آمار در خصوص نحوه پایش میزان شاخص های مهم صنعتی از جمله تولید، صادرات و اشتغال پرداخت و آخرین اصلاحات انجام گرفته در سامانه های هماهنگ و بهین یاب و تبیین استراتژی سیر به سمت دولت الکترونیک را تشریح کرد.
رئیس اداره برنامه ریزی، آمار و اطلاعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرزدراین جلسه از اجرای طرح پایش تولید و استخراج آمار واحدهای تولیدی دراین استان خبر داد.
محمدانصاری با اشاره به وضعیت طرح پایش در استان البرز گفت: حدود سه هزارو 300 واحد صنعتی در استان البرز فعالیت دارند که طبق بررسی های صورت گرفته 318 واحد به عنوان واحدهای منتخب و در قالب طرح پایش همکاری خواهند داشت.
وی اضافه کرد : در تلاش هستیم به منظور رصد دقیق تر وضعیت تولید و استخراج در استان تعداد واحدهای منتخب را پس از بررسی شاخص های اصلی از جمله اشتغال، صادرات و اهمیت محصولات، افزایش دهیم.
رئیس اداره برنامه ریزی، آمار و اطلاعات سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بیش از 40 واحد صنعتی منتخب و بزرگ استان به طور منظم اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه می کنند.
وی تأکید کرد: درج مشخصات آماری واحد های صنعتی در راستای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اقدام دیگری است که دراین خصوص انجام شده است.
وی اجرای دستورالعمل الزام به روز رسانی اطلاعات و ارائه آمار حوزه صنعت، معدن و تجارت در راستای یکپارچه سازی آمار و داده ها و اجرای قانون کسب و کار و تصمیم گیری صحیح را از دیگر موارد مهم عنوان کرد.
انصاری اظهار داشت: با اجرای این دستورالعمل گام موثری در راستای به روزرسانی و ساماندهی وضعیت آمار در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان برداشته می شود.
وی اظهار امیدواری کرد: اجرای مطلوب طرح پایش در سطح استان کمک شایانی برای به تصمیم گیران ارشد اقتصادی در سطح کشور و استان به همراه داشته باشد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا