رشد آسیایی ها به مدد ژاپن

رشد آسیایی ها به مدد ژاپن

با کاهش قیمت ین در بازارهای آسیایی و اقدام بانک مرکزی ژاپن برای کاهش نرخ بهره به منظور حمایت از اقتصاد این کشور، بازارهای آسیایی به خصوص ژاپنی با روند صعودی شاخص ها مواجه شدند.

 

بازارهای آسیایی با شروع ساعات معاملاتی آخرین روز هفته با روند رو به رشد همراه شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، با کاهش قیمت ین در بازارهای آسیایی و اقدام بانک مرکزی ژاپن برای کاهش نرخ بهره به منظور حمایت از اقتصاد این کشور، بازارهای آسیایی به خصوص ژاپنی با روند صعودی شاخص ها مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، اظهارات روسیه مبنی بر برگزاری جلسه اوپک در روزهای آتی به منظور کاهش میزان تولیدات موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

اما در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک با رشد چشمگیری نسبت به سه روز اخیر همراه شد در حالی که شاخص ها در بازار چین نیز کمی نسبت به روزهای قبل آرام تر معاملات را به اتمام رساندند.

افزایش قیمت سهام شرکت های تولیدکننده انرژی نسبت به دیگر شرکت ها در این بازارها محسوس بود و قیمت نفت نیز در آخرین ساعات معاملاتی به هر بشکه 34 دلار معامله شد.

خیم دو، مدیر موسسه مدیریت دارایی بارینگ در این خصوص اظهار داشت: تصمیم بانک مرکزی ژاپن تأثیر بسیار مثبتی را بر بازار این کشور بر جای گذاشت . مقامات این بانک تصمیم دارند تا با تضعیف ین میزان صادرات خود را افزایش دهند تا روند بسیار منفی بازارها در ماه ژانویه جبران شود .

وی ادامه داد: همچنان سایه ترس از بحران در بازارهای جهانی وجود دارد اما اگر بانک های مرکزی نقش حمایتی خود را پررنگ تر کنند می توان بر این ترس غلبه کرد.

در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک با رشد 1.5 درصدی مواجه شد، تاپیکس ژاپن رشد 3.6 درصدی را از خود بر جای گذاشت، بورس هنگ کنگ با رشد 2.06 درصدی همراه شد و شاخص CSI در چین نیز روند رو به رشد 3.2 درصدی را به ثبت رساند در حالی که شاخص نیکی در ژاپن نیز 2.8 درصد مثبت شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا