بازار سهام مصمم به رکوردشکنی دوباره؟

بازار سهام مصمم به رکوردشکنی دوباره؟

بازار سهام که هفته گذشته را با رشد 6.7 درصدی شاخص کل به پایان رسانده بود، در نخستین روز معاملاتی هفته جاری نیز صعود قدرتمندی را آغاز کرد.

 بازار سهام که هفته گذشته را با رشد 6.7 درصدی شاخص کل به پایان رسانده بود، در نخستین روز معاملاتی هفته جاری نیز صعود قدرتمندی را آغاز کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بنابر این گزارش؛ تا ساعت 10:30 شاخص کل با رشد بیش از 600 واحدی از نیمه کانال 71 هزار واحدی گذشت و در پی رونق معاملات، مصمم به ورود به ارتفاع بالاتر شد.پیش‌بینی بر این بود که معاملات بورس تهران امروز در حالی آغاز شود که شاهد متعادل شدن اکثر نمادها و صنایعی که رشدهای هیجانی را در دو هفته اخیر تجربه کرده‌اند، باشیم.

اما در شرایطی که بازار امروز پرعرضه بود، کماکان نمادهای بانکی و برخی خودروای‌ها حجم بالای تقاضای خرید از سوی سهامداران حقیقی را تجربه کردند. در یکسری نمادهای پالایشی، پتروشیمی، معدنی و فولادی نیز شاهد غلبه تقاضا بر عرضه و رشد قیمت در این نمادها بودیم که به لحاظ ارزش زیاد بازاری این سهم‌ها، شاخص کل راه صعود در پیش گرفت.

تا ساعت10:30 صبح، نماد شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.
ترکیب خریداران پرمعامله‌ترین سهم‌های بازار در 1.5 ساعت اول معاملات نشان می‌دهد؛ در نمادهای وبصادر، خاور، وتجارت، خودرو، خکاوه، وبملت، خزامیا و خپارس، سهامداران حقیقی بیش از 70 درصد مالکیت سهام را در اختیار دارند. در سمت فروش این نمادها نیز در حالی که نسبت به خرید، سهامداران حقوقی تا سقف حداکثر 61 درصد به فروش سهام پرداخته‌اند اما سنگینی کفه ترازو کماکان به نفع معامله‌گران حقیقی است.

به هر ترتیب در حالی که کارشناسان پتانسیل‌های بازار سهام را برای رشد در میان مدت و بلندمدت به واسطه گشایش‌های اقتصادی حاصل شده پررنگ قلمداد می‌کنند، اما معتقدند بعد از فروکش کردن تب هیجانات رفع تحریم‌ها و تاثیر آن بر رفتار معاملاتی معامله‌گران، رشد قیمت در برخی نمادها و گروه‌ها بر کل بازار تاثیر مثبت نخواهد داشت و تنها سهام خوب رشد پایداری را میان مدت تا بلندمدت تجربه خواهند کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا