کاهش رقابت‌ کالاهای کره‌ای‌ در مقابل چینی‌

کاهش رقابت‌ کالاهای کره‌ای‌ در مقابل چینی‌

بانک مرکزی کره‌جنوبی در گزارشی اعلام کرد: محصولات کره‌ای، عرصه رقابت را به محصولات چینی واگذار کرده‌اند و افزایش سهم محصولات کره‌ای در بازارهای جهانی، همچنان عقب‌تر از سرعت رشد سهم رقبای چینی آنها در بازارهای جهانی است.

 طبق گزارش جدید بانک مرکزی کره‌جنوبی، اگرچه محصولات این کشور حدفاصل سال‌های 2005 تا 2013، رقابتی‌تر شده اما سرعت و شدت افزایش کیفیت محصولات چینی و در اختیارگرفتن سهم بیشتری در بازارهای جهانی، توانسته این بهبود محصولات کره‌ای را کمرنگ کرده و در رقابت، آنها را پشت‌سر بگذارد.
به‌گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، در گزارش بانک مرکزی آمده، صادرات محصولات این کشور، به دومین اقتصاد قدرتمند جهان یعنی چین، از سال 2010 تا 2013، با یک روند ثابت، رو به افزایش بوده اما این نرخ رشد همچنان عقب‌تر از حجم کلی واردات چین بوده که این مساله نشان دهنده کاهش نسبی رقابت‌پذیری محصولات کره‌ای در مقایسه با محصولات دیگر کشورها، برای ورود به بازارهای چین است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، همچنین، بنظر می‌رسد که محصولات کره‌ای در زمینه رقابت، عرصه را به محصولات چینی واگذار کرده‌اند. حدفاصل سال‌های 2005 تا 2013، افزایش سهم بیشتر محصولات کره‌ای در بازارهای جهانی، همچنان عقب‌تر از سرعت رشد سهم رقبای چینی آنها در بازارهای جهانی است.

حد فاصل سال‌های 2005 تا 2013، تولیدات چهار بخش صنعتی مهم، شامل صنایع الکترونیک، ماشین‌آلات، نفت و پتروشیمی و صنایع فولاد، 91.6 درصد از کل صادرات کره‌جنوبی به چین را تشکیل داده‌ است درحالیکه اقتصاد اول آسیا، درحال افزایش واردات محصولات مصرفی است.

این گزارش می‌افزاید: کره‌جنوبی باید درحالیکه ساختار اقتصادی خود را دوباره هم‌تراز می‌کند، رقابت در تولیدات اصلی خود به مقصد چین را نیز افزایش دهد تا بتواند خود را با توسعه‌های آتی اقتصاد چین هماهنگ کرده و از آن به عنوان فرصت رشد برای خود استفاده کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا