محدودیت جدید در استفاده از "خودروی خدمت"

محدودیت جدید در استفاده از

بر اساس تاکید وزارت اقتصاد، صرفا مدیران کل دستگاه‌های اجرایی محلی می‌توانند از اتومبیل خدمت استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صبحانه، اگرچه ممکن است عده ای با مشاهده خودروهای پلاک قرمز و تردد آنها در شهر تصور کنند که نظارت دقیقی روی خرید و استفاده از این خودروها وجود ندارد، اما مروری بر بخشنامه ها و ابلاغیه های دولتهای مختلف در این زمینه نشان می دهد که قوه مجریه تلاش داشته حداکثر نظارت و توجه را به نحوه خرید و استفاده از این خودروها را اعمال کند.

از آخرین ابلاغیه ها در این خصوص می توان به ضوابط اجرایی بودجه سال 94 در زمینه خرید خودرو سواری اشاره کرد که در آن تاکید شده است که خرید خودرو سواری داخلی توسط شرکت های دولتی صرفا از محل منابع حاصل از فروش خودروهای مازاد یا اسقاطی و در خصوص وزارتخانه ها و موسسات دولتی حداکثر به تعداد خروج خودروهای سواری با رعایت مقررات، مجاز خواهد بود.

اما علاوه بر خرید، نحوه استفاده و افراد ذی صلاح برای بکارگیری این خودروها نیز از جمله مواردی است که همواره مورد توجه و نظارت مسئولان مربوطه بوده است و در جدیدترین ابلاغیه در این خصوص، وزارت اقتصاد به عنوان مسئول رسیدگی به ابهامات و شرایط استفاده از پلاک قرمزها، نکات مهمی را اعلام کرده است.

بر اساس این ابلاغیه فریدون قربانپور مدیرکل اموال دولتی خزانه داری کل کشور تاکید شده است که به موجب بند "ی" ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری، واحدهای سازمانی وزارتخانه ها و سایر دستگاههای اجرایی در مراکز استانها، در سطح اداره کل سازماندهی می شوند و سازمانهای موجود در این سطح، تغییر می یابند.


با این تغییر، سازمانهایی که مبدل به اداره کل می شوند، دیگر مصداق دستگاههای اجرایی ذکر شده در ماده 3 آیین نامه چگونگی استفاده از خودروهای دولتی نیستند و لذا، معاونین مدیرکل های این دستگاهها، مشمول چنین مجوزی نبوده و صرفا مدیران کل دستگاههای اجرایی محلی، می توانند از اتومبیل خدمت استفاده کنند.

در بخش پایانی ابلاغیه این مقام مسئول در وزارت اقتصاد، از گیرندگان نامه خواسته شده است موضوع به دستگاههای اجرایی محلی استان اعلام و از تحویل خودروی خدمت به معاونین مدیران کل، خودداری شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا