سرمای آمریکا نفت را صعودی نگه‌داشت

سرمای آمریکا نفت را صعودی نگه‌داشت

قیمت نفت در معاملات آتی نفت خام در روز دوشنبه به روند صعودی آخر هفته خود به دلیل سرمای شدید و افزایش تقاضای سوخت در بخش‌هایی از نیمکره شمالی ادامه داد.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز جمعه با رشد 10 درصدی مواجه شد که یکی از بزرگترین صعودهای نفت در طول تاریخ بوده است. در معاملات امروز هر بشکه نفت برنت با رشد 39 سنتی 32 دلار و 57 سنت معامله شد. این در حالی بود که در جلسه گذشته این معیار جهانی قیمت 32 دلار و 18 سنتی را از خود به جای گذاشته بود. بر همین اساس قیمت هر بشکه نفت آمریکا با 30 سنت افزایش قیمت به 32 دلار و 49 سنت رسید.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، بانک ANZ در یادداشتی در روز دوشنبه با اشاره به نفت وست تگزاس اینترمدییت اعلام کرد: «تغییر در احساس سرمایه‌گذاران فاکتور اصلی است، و این در حالی است که موقعیت‌های کوتاه‌مدت در WTI از سطوح بالای تاریخی هفته گذشته خود در حال سقوط است. قیمت‌های پایین‌ نفت خام به تاثیر منفی خود روی تولیدکنندگان نفت آمریکا ادامه می‌دهد. در واقع، آمار اخیر بیکرهیوز نشان می‌دهد که اکتشاف‌کنندگان نفتی آمریکا دکل‌های بیشتری را در این هفته از حالت عملیاتی خارج کرده‌اند.»

مورگان استنلی اعلام کرد: «اصلاحات دلاری قابل‌توجه،‌ مشابه با بهار سال گذشته، یکی از معدود تسریع‌کنندگان کوتاه مدت بالقوه برای افزایش قیمت نفت خواهد بود. از دید ما مشابه با چیزی که سال گذشته شاهد آن بودیم، تغییرات حاشیه‌ای در عرضه و تقاضای نفتی دومین نیروی محرکه برای افزایش قیمت نفت خواهد بود.»

وانگ تائو، تحلیلگر بازار کالا و انرژی رویترز روز دوشنبه اعلام کرد که نفت برنت با سطح مقاومتی 32 دلار و 72 سنتی مواجه شده است و ممکن است برای یک روز به زیر این سطح رفته و قبل از رشد مجدد به سطح حمایتی 30 دلار و 98 سنتی برسد.

بارش برف و کولاک سنگین در سواحل شرقی آمریکا تقاضا را برای سوخت افزایش داده و موجب بالا رفتن قیمت نفت شده است. در حالی که نیویورک و فیلادلفیا به کسب و کار بازگشته‌اند، پس از کولاک بی‌سابقه و نشست 51 سانتی‌متری برف در شهر ، بازارهای واشنگتن هنوز تعطیل هستند. بازارهای سهام آسیایی امروز با رشد مواجه شدند و این در حالی بود که دلار همچنان معادل 118.795 ین معامله شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا