اولین کشوری که موفق به خرید نفت آمریکا شد

اولین کشوری که موفق به خرید نفت آمریکا شد

اقتصاد > انرژی - ایسنا نوشت: شرکت نفت کاسمو ژاپن یک محموله نفت خام از آمریکا خریداری کرده که اولین خرید نفتی ژاپن از آمریکا از زمان لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت این کشور و احتمالا اولین خرید نفت آسیا از آمریکا به حساب می‌آید.

 یک منبع آگاه گفت: شرکت نفت کاسمو اویل که یکی از واحدهای تابعه هلدینگ انرژی کاسمو به حساب می‌آید، حدود 300 هزار بشکه نفت خام از آمریکا خریداری کرده که در اواسط فوریه از آمریکا به ژاپن منتقل خواهد شد. 

در شرایطی که صادرات نفت خام آمریکا به اروپا در جریان است، این قرار‌داد می‌تواند اولین قرار‌داد فروش نفت آمریکا به آسیا باشد. شرکت پالایش نفت چینی ساینوپک نیز خواستار واردات نفت خام از آمریکا شده که در ماه مارس از یکی از بنادر خلیج مکزیک بارگیری خواهد شد. 

فعالان بازار نفت در آسیا پس از لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا همچنین در حال بررسی واردات نفت از آلاسکا هستند. 

ژاپن که برای واردات حدود 80 درصد نفت خام مورد نیاز خود به خاورمیانه تکیه دارد سعی دارد منابع واردات نفت خود را متنوع کند. این محموله نفتی در حال حاضر قرار است وارد پالایشگاه شیبا متعلق به شرکت کاسمو که روزانه ظرفیت پالایش 220 هزار بشکه را دارد و همچنین به پالایشگاه یوکایچی با ظرفیت پالایش روزانه 132 هزار بشکه در اواسط آوریل برسد. 

منابع صنعت نفت می‌گویند: امکان واردات نفت خام آمریکا بسته شده چرا که قیمت نفت سبک این کشور بالاتر از نفت برنت شده است، اما شرکت کاسمو این معامله را با بارگیری همزمان میعانات آمریکا از میدان شیل ایگل فورد در تگزاس با همان نفتکش قبلی رقابتی خواهد کرد. شرکت کاسمو 300 هزار بشکه میعانات آمریکا و همچنین 300 هزار بشکه نفت این کشور را خریداری کرده که به یک نفتکش سوئزماکس بارگیری خواهند شد.

این شرکت این محموله را جایگزینی برای نفت خاورمیانه همچون نفت موربان یا داس می‌داند. 

کاسمو به شدت سعی دارد نفت جدید را جایگزین نفت‌های خاورمیانه کند و اولین شرکت ژاپنی است از آمریکا میعانات می‌خرند. 


22439

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا