معاون وزیر نیرو پاسخ داد

سهم آب و برق از بودجه چقدر است؟

سهم آب و برق از بودجه چقدر است؟

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی گفت: براساس اعلام دولت هفت هزار میلیارد تومان برای حوزه آب و برق در نظر گرفته شده است.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه میزان پیشنهاد وزارت نیرو حدود دوبرابر این میزان بوده است، اظهار کرد: حدود 6 هزار میلیارد تومان از این بودجه مختص به بخش آب و مابقی مربوط به حوزه برق است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حوزه برق از منابع عمومی کمتر و از منابع داخلی همچون درآمد فروش برق استفاده می کند لذا بودجه کمتری برای آن درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، بودجه وزارت نیرو در لایحه پیشنهادی سال95، 100 میلیارد تومان افزایش یافته به طوری که براساس رقم پیشنهادی دولت در لایحه بودجه سال 1395 وزارت نیرو هفت هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار دولتی خواهد داشت که این رقم نسبت به سال گذشته تفاوتی تنها 1.5 درصدی دارد و نسبت به رقم سال 1394 نزدیک به 100 میلیارد تومان افزایش داشته است.

وزارت نیرو این بودجه را باید بین سازمان‌های مختلف، شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای در سراسر کشور و همچنین شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور مورد استفاده قرار دهد.

در این میان دستگاه اصلی وزارت نیرو 843 میلیارد تومان بودجه خواهد داشت و پس از آن نیز دستگاه‌هایی مانند موسسه تحقیقات آب، پژوهشگاه نیرو و مرکز مدیریت منطقه‌ای آب شهری قرار دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا