بازار خودروی اروپا از خواب زمستانی بیدار شد

بازار خودروی اروپا از خواب زمستانی بیدار شد

ویلیام ویلکس/گزارشگر

نه تنها در امریکا بلکه در اروپا نیز خودروها دیگر در پارکینگ‌ها خاک نمی‌خورند.

فروش خودروی اروپا در سال 2015 به 13 میلیون و 700هزار دستگاه رسیده‌است

تقاضا در اروپا برای خودرو به قدری افزایش داشته که فروش خودرو در این منطقه 9.3درصد در سال 2015 افزایش یافته‌است. به این ترتیب فروش خودرو به بهترین میزان خود از بحران سال 2009 تا کنون در این منطقه رسید.

داده‌های منتشر شده توسط موسسه تولیدکنندگان خودرو نشان می‌دهد فروش خودروهای جدیدی در ماه دسامبر نسبت به ماه گذشته‌اش 17درصد افزایش یافت. این قوی‌ترین افزایش تقاضای ماهیانه در دو سال گذشته بوده‌است.

به این ترتیب فروش خودرو در سال گذشته با این رشد چشمگیر به 13میلیون و 700هزار دستگاه خودرو رسید.

رشد فروش خودروی اروپا از بازار خودروی امریکا نیز پیشی گرفته‌است. رشد فروش در امریکا در سال گذشته 5.7درصد بوده‌است. البته ناگفته نماند که بازار خودروی امریکا همچنان بزرگ‌تر از بازار اروپاست. در ایالات متحده 17میلیون و 500هزار دستگاه خودرو همراه با خودروهای ثبت‌نامی به فروش می‌رود.

اکنون اروپا موفق شده‌است از سطوح تولید سال 2010 عبور کند. آن زمان این منطقه هنوز با بحران بزرگ اقتصادی درگیر بود. حتی کشورهایی نظیر ایرلند، ایتالیا و اسپانیا نیز که از سقوط بازار خودرو آسیب دیدند دوباره افزایش 30، 16 و 21درصدی را تجربه کردند.

به این ترتیب دو سال است که بازار خودروی اروپا روند بهبود خود را آغاز کرده‌است. از آنجا که بازارهای نوظهوری نظیر برزیل و چین از ماجرای تولید عقب افتادند، اروپا موفق شد در زمینه توسعه بازار خودرو خود را جلو بیندازد.

منبع: وال‌استریت ژورنال

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا