مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت: انتظار افزایش قیمت نداشته‌باشید

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت: انتظار افزایش قیمت نداشته‌باشید

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که بر اساس عوامل اقتصادی و مسائل عرضه و تقاضا طبیعی است که روند بازار نفت کاهشی باشد، گفت: پیش بینی قیمت نفت بسیار دشوار است.

به گزارش نامه نیوز، سید محسن قمصری درباره این که آیا قیمت نفت از سطح کنونی پایین تر می آید، با تاکید بر این که پیش بینی بازار نفت بسیار دشوار است، گفت: بازار های جهانی نفت خام از جایی مدیریت می شود و مدتهاست نشان می دهد بر اساس عوامل اقتصادی رفتار نمی کند.

وی با این مثال که بسیاری گمان می کردند با اتفاق‌های نیجریه و حمله عربستان به یمن قیمت نفت افزایش می یابد، در حالی که این اتفاق رخ نداد، یادآور شد: این عوامل نشان می دهد بازار نفت تحت کنترل است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که در پیش بینی قیمت نفت برای سال ٢٠١٦، نفت ٢٠ دلاری و حتی نفت ٦٠ دلاری نیز وجود دارد، تصریح کرد: پیش بینی هایی که هم اکنون درباره قیمت و بازار نفت وجود دارد، جهت دار است و افرادی که پیش بینی می کنند باتوجه به منابع تامین کننده هزینه های خود آن را انجام می دهند.

قمصری با اشاره به این که بر اساس گزینه های اقتصادی و مسائل عرضه و تقاضا بازار نفت میل به کاهش را نشان می دهد، عنوان کرد: نباید انتظار افزایش قیمت نفت با توجه به عرضه مازاد نفت را در بازار داشت.

وی افزود: من هیچ اعتقادی ندارم که ٥-٦ سالی که قیمت نفت بالای ١٠٠ دلار بود قیمت واقعی بوده باشد، در واقع قیمتها را بنا به دلائلی که می شود ساعتها درباره آن بحث کرد بالا نگه داشتند و حالا که آن دلائل محقق شد به راحتی بازار را رها کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا