فخرآبادی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

بهره‌برداری از نورد ۵۰۰ هزار تنی بردسیر طی دو ماه نخست ۹۵

بهره‌برداری از نورد ۵۰۰ هزار تنی بردسیر طی دو ماه نخست ۹۵

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر پروژه نورد فولاد بردسیر و مسئول کمیسیون معاملات جهان فولاد سیرجان آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرای مجتمع جهان فولاد سیرجان را تشریح کرد.

اسماعیل فخرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه تاکنون یک خط احیای مستقیم در مجموعه جهان فولاد سیرجان با ظرفیت یک میلیون تن به بهره‌برداری رسیده است، گفت: مواد اولیه مصرفی این کارخانه گندله است که آن‌را از گل گهر تامین می‌کنیم. فاصله بین ما و گل گهر حدود 6 کیلومتر است و هم‌اکنون گندله را با کامیون به کارخانه منتقل می کنیم اما قرار است در آینده نزدیک با احداث یک نوار نقاله 6 کیلومتری این نقل و انتقال را انجام دهیم که پروژه احداث این نوار نقاله بیش از 45 درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به برنامه احداث کارخانه فولادسازی در مجموعه جهان فولاد سیرجان در دو فاز اظهار کرد: فاز اول این کارخانه در دست اجرا بوده و حدود 47 درصد پیشرفت دارد. قرار است طبق قرارداد این پروژه تا حدود 2.5 سال دیگر به بهره‌برداری برسد. مناقصه مربوط به اجرای فاز دوم این پروژه نیز برگزار شده و قرار است ظرف 3 ماه آینده این پروژه به مرحله عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی برسد. به 8 شرکت اسناد مناقصه این پروژه داده شده است.

وی افزود: همچنین پروژه فاز دوم احیای مستقیم جهان فولاد سیرجان شروع شده و حدود 35 درصد پیشرفت دارد و ظرف 1.5 تا 2 سال دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر پروژه نورد فولاد بردسیر و مسئول کمیسیون معاملات جهان فولاد افزود: آخرین زنجیره تولید در مجتمع جهان فولاد سیرجان نورد میلگرد خواهد بود. جواز تاسیس این کارخانه نیز گرفته شده است. زمین آن انتخاب شده و طراحی های اولیه هم انجام شده است. اسناد مناقصه این پروژه در دست تهیه است و ظرف سه ماه آینده به مناقصه خواهد رفت.

فخرآبادی درباره پروژه‌های جهان فولاد سیرجان در منطقه بردسیر نیز گفت: در این منطقه یک نورد 500 هزار تنی از نوع میلگرد با سایز 8 تا 32 را در دست اجرا داریم. این پروژه هم‌اکنون حدود 62 درصد پیشرفت دارد. پیش‌بینی می‌شود طی دو ماهه نخست سال 1395 این پروژه به بهره‌برداری برسد. فاز دوم این پروژه نیز با ظرفیت 500 هزار تن از اواسط سال آینده اجرا خواهد شد.

وی افزود: همچنین مجتمع جهان فولاد سیرجان 250 هزار تن نیز برای تولید محصولاتی مانند سیم بکسل برنامه دارد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا