مدیر عامل سمات خبر داد:

برگزاری همایش بازار سرمایه در اردیبهشت 95

برگزاری همایش بازار سرمایه در اردیبهشت 95

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری از همایش بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت سپرده گذاری سال آینده در تاریخ 27 و 28 اردیبهشت ماه با همت سازمان و سایر ارکان همایشی با هدف آشنایی بازار سرمایه برگزار می کند.

 

 

بین المللی کردن وظیفه ذاتی سپرده گذاری است و در این خصوص طی 4 ماه گذشته ملاقات های با مدیران و رؤسای سپرده گذاری های مرکزی و بورس ها و همچنین حضور در چندین اجلاس بین المللی از جمله OIC و ACG مورد توجه شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا محسنی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، در نخستین نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه با بیان مطلب فوق گفت: راهکارهای بین المللی شدن با میزبانی از مدیران عامل بانک ها و بورس های جهانی در کنار ایجاد روابط بین سپرده گذاری ها از جمله بورس کره در دستور کار شرکت است  همچنین با گفتگو با دبیر کل D8 برای نقش آفرینی بیشتر برنامه ریزی شده است.

وی به پیشنهاد صندوق سپرده گذاری اسلامی اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نقاط مشترک زیادی در زمینه واحد پولی، مدیریت معاملات بر اساس قوانین و مقررات اسلامی و ... دارند که می توان با راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری مشترک، گام های بلندی را برای گسترش روابط های تجاری و اقتصادی برداشت.

محسنی در ادامه به میزبانی سمات از مدیران عامل بانک های آلمانی اشاره کرد و گفت: هفته گذشته علاوه بر مدیران عامل بانک های آلمان، با مدیر بورس مونیخ ملاقات های سازنده ای انجام شد و امشب نیز با مدیر سابق بورس نیویورک جلسه ای برگزار می شود که همه این ملاقات ها با هدف بین المللی شدن بورس ایران انجام می گیرد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری همچنین از همایش بازار سرمایه خبر داد و گفت: شرکت سپرده گذاری سال آینده در تاریخ 27 و 28 اردیبهشت ماه با همت سازمان و سایر ارکان همایشی با هدف آشنایی بازار سرمایه برگزار می کند.

محسنی در ادامه گفتگو به تعداد کدهای سهامداران خارجی تا پایان آذر ماه اشاره کرد و گفت: تا پایان آذر ماه 505 کد سهامداری خارجی صادر شده است که از این تعداد 394 کد حقیقی و 111 کد حقوقی است.

وی درباره کدهایی که در آذر ماه صادر شده است، اظهار داشت: طی ماه پایانی پاییز 18 کد سهامداری خارجی صادر شده که از این تعداد 10 کد حقیقی و 8 کد حقوقی است.

این مقام مسوول درباره ارزش معاملات سهامداران خارجی در آذر ماه اظهار داشت: سهامداران خارجی آذر ماه 42 میلیارد ریال سهم خریدند و در همین ماه اقدام به فروش 102 میلیارد ریالی کردند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا