گزارش اقتصاد آنلاین از رشد بازار سرمایه

نگرانی از القاء جو نا امیدی به بورس

نگرانی از القاء جو نا امیدی به بورس

بازار سرمایه در ادامه رشد روزهای اخیر خود و پس از ثبت رکورد رشد بیش از 1300 واحدی شاخص، امروز نیز به رشد خود ادامه داده و با رشد بیش از 500 واحدی روبه رو شده اما امرزو ارزش برخی سهام کاهش یافته و صف فروش آنها تشکیل شده که نگرانی فعالان بازار را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، بازار سرمایه به گفته کارشناسان این بخش طی دو سال گذشته با رکود روبه رو بوده و اتفاقاتی نظیر کاهش قیمت نفت، بالا بودن نرخ سود سپرده های بانک، بالا بودن نرخ خوراک پتروشیمی  به این رکود دامن زد و اگرچه با اخبار مثبتی مانند توافق اولیه ژنو و سایر اخبار از این دست تا حدودی رشد را تجربه کرد اما این رشدها مقطعی بوده و بلافاصه تاثیر خود را از دست داده است.
اما  آیا رشد دو هفته اخیر بازار سرمایه و به ویژه رکورد روز گذشته شاخص از این دست است و باز هم شاهد بروز وضعیتی مانند دوسال گذشته در بورس خواهیم بود؟
در این زمینه علی عسگر زاده، مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاور میانه، با بیان اینکه حجم معاملات در بازار بالا است، تصریح کرد:بازار سرمایه طی دو سال گذشته با شنیدن اخباری مانند به توافق رسیدن ایران و گروه 1+5 از رشد برخوردار شده اما فردای اعلام خبر، ریزش داشته است.
وی در ادامه افزود:فرق رشد این دفعه بازار سرمایه با دفعات قبل این است که اکنون واقعا اتفاق افتاده است و فقط تاثیر دلخوشی و اخبار مثبت را در بازار نمی بینیم، تحریم هایی که برخی طی چهار سال گذشته و برخی بیش از 10 سال است که اعمال شده و کمر اقتصاد را شکسته، شب گذشته لغو شدند.
این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه تحریم بانک ها موجب شده بود که بانک ها که وظیفه اصلی شان کارگزاری سرمایه است به بنگاه داری روی آورند، اظهار کرد:با لغو تحریم ها بانک ها به سرجای خودشان بر می گردند، آماری وجود دارد مبنی بر اینکه قرار است تعدادی ال سی در سامانه سوئیفت باز شود که تعداد آن رکورد جدیدی است و اتفاق خوبی رقم خواهد خورد.
عسگر زاده با اشاره به اینکه رشد شاخص به دلیل لغو تحریم ها صورت گرفته و پایه  ای است، تاکید کرد:دیپلماسی ایران در دنیا مورد توجه قرار گرفته و ورود ایران به بازارهای جهانی می تواند اقتصاد را تکان دهد.
مدیرعامل کارگزاری آفتاب درخشان خاور میانه خاطرنشان کرد:اینکه عده ای اعلام می کنند هنوز اتفاقی نیفتاده و باید صورت مالی شرکت ها منتشر شود و بعد بازار سرمایه تاثیر بپذیرد درست نیست، بازار سرمایه بازار به روز آوری و تنزیل درآمدهای آتی ،  شناسایی درآمدهای آتی و پتانسیل شرکت ها است.
وی اضافه کرد:چطور در اوج تحریم ها صف خرید ایجاد می شد و اکنون شاهد هستیم که برای برخی سهام صف فروش ایجاد شده است؟
این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه جریانی بازار سرمایه را هدایت می کند، گفت:گروه های تلگرامی و خط و خط بازی های ایجاد شده که یک دفعه برای یک سهام صف فروش ایجاد شود و عده ای اقدام به خرید کنند، نشان از رفتار هیجانی برخی سهام داران  است.
عسگر زاده با تاکید بر اینکه باید به فکر سهام داران فعلی بازار و جلوگیری از ضرر آنها باشیم، اضافه کرد:برخی سهام داران اکنون بازی می خورند و سهام شان را با قیمت پایین می فروشند و این در حالی است که به بازی گرفته شده اند.
وی با تاکید بر اینکه اتفاق مهمی در اقتصاد افتاده، خاطرنشان کرد:عده ای به دنبال القای جو نا امیدی هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا