بررسی معاملات امروز تالار پتروشیمی؛

روز آرام شیمیایی ها در هیاهوی برجام

روز آرام شیمیایی ها در هیاهوی برجام

در شرایطی که همه در انتظار انتشار خبر اجرای برجام هستند، معاملات امروز محصولات شیمیایی در تالارفرآورده های نفتی و پتروشیمی در آرامش دنبال شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، آمونیاک مایع خراسان به میزان ۲۰ تن با نرخ ۹۶۰ تومان معامله شد، آمونیاک گاز خراسان هم مورد معامله قرار نگرفت.

در همین حال آروماتیک سنگین پتروشیمی بوعلی سنیا نیز که به میزان ۵۰۰ تن عرضه شده بود با ۶۰ تن تقاضا روبه رو شد و با قیمت پایه یک هزار و ۶۸۳ تومان مورد معامله قرار گرفت.

علی نمازی، کارشناس بازار شیمیایی درباره معاملات امروز می گوید: شرایط معاملات در حال تعادل قرار دارد و به نظر نمی رسد بازار شیمیایی ها با اجرایی شدن برجام هم شاهد تغییرات چندانی در کوتاه مدت باشد.

امروز اسیداستیک فن آوران هم به میزان ۴۶ تن و با نرخ پایه ۹۶۵ تومان مورد معامله قرار گرفت. پلی بوتادین رابر ۱۲۲۰ شازند، ارتوزایلن برزویه و زایلین مخلوط بندرامام نیز از کالاهای بودند که وارد سیستم مچینگ شدند.

در همین حال برخی از محصولات پلیمری هم در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه شد. به طوریکه پلی اتیلن سنگین بادی ۰۰۳۵ پتروشیمی بندرامام و پلی اتیلن ترفتالات نساجی SUPER BRIGHTتندگویان وارد سیستم مچینگ شدند.

وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز هم که به میزان ۱۰ هزارتن عرضه شده بود با ۴ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا روبه رو شد و با قیمت پایه ۵۸۶ تومان مورد معامله قرار گرفت. وکیوم باتوم پالایش نفت تهران نیز به میزان یک هزارتن و با قیمت پایه ۵۵۸ تومان معامله شد. گوگرد گرانوله پالایش نفت تبریز نیز به میزان ۵۰ تن با نرخ پایه ۳۰۴ تومان فروخته شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا