بانک جهانی اعلام کرد:

گرانترین و ارزان ترین هزینه موبایل در دنیا / ایران سومین کشور ارزان

گرانترین و ارزان ترین هزینه موبایل در دنیا / ایران سومین کشور ارزان

بانک جهانی با بررسی هزینه موبایل در ۱۶۷ کشور دنیا ، گرانترین و ارزان ترین کشورها از این منظر را اعلام کرد و ایران را سومین کشور ارزان دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بانک جهانی در جدیدترین گزارش به بررسی وضعیت تکنولوژی اطلاعات و رواج استفاده از وسایل ارتباطات از راه دور در جهان پرداخته و با اشاره به برخورداری بیش از 40 درصد جمعیت جهان از اینترنت آاعلام کرده است: حتی فقیرترین افراد در جهان نیز به وسایل ارتباط از راه دور دسترسی دارند. به طوری که در میان 20 درصد فقیرترین جمعیت جهان از هر 10 نفر 7 نفر به موبایل دسترسی دارند. موبایل برای این افراد در دسترس تر است تا سرویس های بهداشتی و آب سالم.

در عین حال هنوز 4 میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی ندارند. در کشورهای توسعه یافته نیز از هر 10 نفر 8 نفر موبایل دارند.

در مقایسه 167 کشور جهان از نظر هزینه های استفاده از موبایل، ایران بعد از سریلانکا و بنگلادش در رتبه سوم جهان قرار گرفته است. هزینه برقراری 30 تماس تلفنی و ارسال 100 پیامک در ایران 2.01 دلار برآورد شده است.

در سریلانکا هزینه سبد ماهانه استفاده از موبایل شامل 30 تماس تلفنی و ارسال 100 پیامک 0.97 دلار است که کمترین رقم در سطح جهان است. این رقم برای بنگلادش 1.42 دلار اعلام شده است.

بعد از پاکستان با 2.12 دلار و نپال با 2.49 دلار در رتبه های چهارم و پنجم ، کشورهای هند، بوتان، مغولستان، اتیوپی و سودان نیز در رتبه های ششم تا دهم جای گرفته اند.

بر اساس این گزارش، کشور توالو با تعرفه استفاده  45.73 دلاری ، گرانترین کشور از این منظر است. هلند و ایرلند نیز با 41.47 و 40.33 دلاری در رتبه دوم و سوم هستند. کشورهای فرانسه و  اسپانیا با 40.27 و 37.8 دلار در رتبه های چهارم و پنجم ایستاده اند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا