بازارهای آسیایی در بحران

بازارهای آسیایی در بحران

شاخص آسیا پاسفیک با کاهش 0.5 درصدی رو به رو شد در حالی که قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی بیشترین تأثیر منفی را در این متغیر داشتند.

 

 

بازارهای آسیایی در پی افت قیمت نفت به زیر 31 دلار در هر بشکه، با کاهش شاخص ها همراه شدند در حالی که بازار چین شاهد افت قیمت فلزات صنعتی بود، دلار استرالیا روند نزولی را به ثبت رساند و ین ژاپن نیز افزایش قیمت را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شاخص آسیا پاسفیک با کاهش 0.5 درصدی رو به رو شد در حالی که قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی بیشترین تأثیر منفی را در این متغیر داشتند.

در این بین، شاخص شانگهای در پی کاهش قیمت سهام بانک ها به روند نزولی خود ادامه داد. شاخص آتی اس اند پی کاهش 0.8 درصدی را از آن خود کرد.

در بازارهای کالایی نیز، قیمت نفت WTI با کاهش 2.1 درصدی همراه شد در حالی که قیمت مس به روند افزایشی خود ادامه داد.

نگرانی ها در خصوص سرایت بحران چین به دیگر اقتصادهای دنیا موجب شده است تا صف های فروش سنگین در بازارهای سرمایه ایجاد شود و سهامداران با فروش سهام خود به فکر انباشت نقدینگی باشند. در حالی که این رفتارهای سرمایه گذاری موجب شده است کشورهای تولیدکننده کالاهای اساسی، از استرالیا تا کانادا و هنگ کنگ، همگی با بحران رو به رو شوند.

در این بازارها، شاخص شرکت های چینی موجود در بورس هنگ کنگ با کاهش 2.1 درصدی همراه شد در حالی که شانگهای چین سقوط 2.3 درصدی را شاهد بود.

در این بین، بانک ها از پذیرش سهام شرکت های موجود در تابلوی بورس شن ژن و شرکت های با سرمایه متوسط سر باز می زنند و مایل به خرید سهام این قبیل شرکت ها نیستند.

در بازار ژاپن، شاخص تاپیکس با افت 0.6 درصدی رو به رو شد ، اس اند پی استرالیا نیز 0.3 درصد کاهش داشت، کاسپی کره جنوبی 1.2 درصد منفی شد، شاخص اصلی بورس نیوزلند 0.8 درصد سقوط کرد و بورس تایوان با افزایش 0.5 درصدی شاخص اصلی معاملات را خاتمه داد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا