مهدوی ابهری در گفتگو با سنا:

دیگر نگران نرخ خوراک نیستیم

دیگر نگران نرخ خوراک نیستیم

اگرچه در ابلاغیه معاون اول رییس جمهور، اشاره ای به نرخ خوراک پتروشیمی ها نشده اما با شاخص های اعلام شده و محاسبات ما رقمی بین 8 تا 8 و نیم سنت به دست می آید که در مقایسه با رقم 13 سنت قبلی ، نگرانی ها را تا حدود زیادی برطرف می کند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ، ابلاغ فرمول تعیین قیمت گاز طبیعی خوراک پتروشیمی ها را گامی مهم و خدمتی بزرگ به بازار سرمایه در  آستانه  لغو تحریم ها توصیف کرد.

احمد مهدوی ابهری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، افزود: ابلاغیه دولت یازدهم قیمت ها را به فرمولی مشخص متصل و سرمایه گذاری در این صنعت کلیدی را تسهیل خواهد کرد .

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت، از مدت ها پیش انتظار می رفت نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز متناسب با آن تعدیل شود؛ بنابراین تصمیم جدید اگرچه دیرهنگام اما برای این صنعت مادر مطلوب است و جای تقدیر و تشکر دارد .

وی اظهار داشت: اگرچه در ابلاغیه معاون اول رییس جمهور، اشاره ای به نرخ خوراک پتروشیمی ها نشده اما با شاخص های اعلام شده  و محاسبات ما رقمی بین 8 تا 8 و نیم سنت به دست می آید که در مقایسه با رقم 13 سنت قبلی نگرانی ها را تا حدود زیادی برطرف می کند.

مهدوی ابهری پیش از این هم به سنا گفته بود:  ما نمی گوییم دولت در موضوع خوراک پتروشیمی ها ارزان فروشی کند ؛ اما اگر به آنچه قانونگذار گفته است گردن نهیم و  از طرفی جذب سرمایه گذار و رقابت در بازار های بین المللی هم مهم باشد، دولت باید حداکثر به قیمت 8 و نیم سنتی خوراک  رضایت دهد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درخصوص آثار ابلاغیه جدید بر بازار سرمایه گفت: فرمول تعیین قیمت گاز طبیعی خوراک واحدهای پتروشیمی، حرکت تازه ای به صنعت پتروشیمی خواهد داد؛ چرا که هم در جذب سرمایه گذار و هم در ایجاد رقابت سالم در این صنعت و توسعه هرچه بیشتر آن موثر است .

مهدوی ابهری با بیان اینکه در مدل ابلاغی معاون اول رئیس جمهور، سرمایه گذار از یک الگوی معین تبعیت می کند، افزود: فرمول جدید مبنا و معیاری دقیق به دست می دهد که خیال فعالان این صنعت را درخصوص ریسک های قیمتی پیش رو  آسوده می کند .

وی ادامه داد: بر این اساس، تصمیم جدید پایانی بر سرگردانی و بلاتکلیفی فعالان و سرمایه گذاران صنعت پتروشیمی  است؛ چرا که  اگر نرخ جهانی خوراک بالا یا پایین شود ، این فرمول به تناسب آن از انعطاف لازم برای تغییرات و اصلاحات بعدی برخوردار خواهد بود .

خاطر نشان می شود: به تازگی فرمول پیشنهادی وزارت نفت برای تعیین قیمت فروش گاز طبیعی به عنوان خوراک واحدهای پتروشیمی از سوی معاون اول رییس جمهور مورد موافقت قرار گرفت و ابلاغ شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا