کوره داغ فولاد سهند در سرمای صنعت یخ زد/وقتی قیچی جهانگیری آمد نداشت

کوره داغ فولاد سهند در سرمای صنعت یخ زد/وقتی قیچی جهانگیری آمد نداشت

دنیای معدن - کارخانه فولاد سهند زنجان که از سال گذشته فعالیت خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرده بود، 9 آبان سال جاری با حضور معاون اول رئیس جمهور و شماری از مسئولان افتتاح شد، اما ظاهرا قیچی جهانگیری برای 700 کارگر زنجانی آمد نداشت.

نهم آبان ماه امسال کارخانه ریخته گری فولاد سهند ایجرود در در 35 کیلومتری جاده زنجان به بیجار (شهرستان ایجرود) با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مسئولان استانی به صورت رسمی افتتاح شد.

یکی از کارگران این کارخانه که در همان روز افتتاح به دلیل تعطیلی شرکت بیکار بود به خبرنگار فارس گفت: مسئولان این شرکت گفته اند که تعطیل خواهند کرد و این مراسم به اصطلاح افتتاح با حضور مسئولان سوری است و مسئولان چینی شرکت برنامه ای برای ادامه کار ندارند.

شاید بتوان گفت که قیچی جهانگیر، معاون اول رئیس جمهور برای شرکت چینی و 700 کارگر زنجانی آن آمد نداشت و موجب بیکاری آنها شد.

کارخانه ای که در سال 92 با سرمایه گذاری خارجی (سرمایه گذار چینی) تاسیس شده و با اخذ جواز تاسیس در زمینه تولید شمش فولاد چدن آغاز به فعالیت کرده بود.

 

کارخانه ای که سرمایه گذاری ارزی آن 200 میلیون یورو بود که 200 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی و اجرایی شد، یک کارخانه با اشتغالزایی 900 نفر در متراژ یک هزار متر مربع در فاز نخست و با سرمایه گذاری 4 هزار و 503 میلیارد ریال برای تولید انواع شمش چدن با ظرفیت اسمی 800 هزار تن در سال بود.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا