مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان:

واحد تولیدی ذوب فلزی در رامیان راه اندازی می‌شود

واحد تولیدی ذوب فلزی در رامیان راه اندازی می‌شود

رامیان- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از راه اندازی واحد تولیدی ذوب فلزی در شهرک صنعتی رامیان خبرداد.

حسینقلی قوانلو، در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی رامیان، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام خبر احداث این واحد تولیدی به انتقاد از وضعیت بی کاری در استان پرداخت و اظهار کرد: نباید به دلایل واهی و فاقد مدارک لازم، مانع کار تولیدی ها و کارخانجات به بهانه آلودگی محیط زیست شد.

قوانلو با بیان اینکه امروز نفت از ۱۲۰ دلار گذشته به زیر ۳۰ دلار رسیده است، افزود: کشور در شرایط حساسی به سر می برد و تمام تلاش مسئولان این است که از جایگاه فعلی که در جهان به دست آورده ایم، نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: باقی ماندن تحریم ها، وضعیت کشور را سخت می کند و برنامه ریزی کرده ایم که صادرات را افزایش دهیم، از مشاغل دانش بنیان و ایده ها نهایت استفاده را کنیم و به سوی رشد تولید ناخالص داخلی گام برداریم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این مطلب که ۴۷ درصد رشد تولید ناخالص داخلی داشته ایم، گفت: طی مدت حضورمان در استان، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری را به بهره برداری رسانده ایم و برنامه ریزی شده است که شاهد رشد درآمدهای مالیاتی باشیم.

وی افزود: تجارت خارجی محور توسعه استان گلستان است و این مهم در سند توسعه پایدار استان نیز آمده است و باید از بحث تولید گندم عبور کنیم و بر روی منابع بزرگ و تولیدی تمرکز کرد ه، زیرا الزامات صنایع کوچک، صنایع بزرگ است و با تکیه بر آنها صنایع کوچک ادامه راه می دهند.

قوانلو با بیان این مطلب که بزرگترین معضل ما در استان تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی است، افزود: صنایع تبدیلی می تواند یک ظرفیت برای استان محاسبه شود و به عنوان مثال برنامه ریزی کرده ایم با ورود سه میلیون تن گندم و فرآوری و صادرات آن در استان، بهره لازم را ببریم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص بحث معادن شرق استان و معوقات آن‌ها گفت: امروزه معادن ذغال سنگ اکثرا خصوصی شده اند و مجوز آنها ۲۵ ساله است، در حال حاضر نمی شود آن‌ها را تعطیل کرد و حدود چهار هزار کارگر را بیکار کرد، بلکه  باید حمایت کرد که به سطح تولیدات قبلی خود برسد و با دریافت وام، معوقات خود را پرداخت و تجهیزات خود را بازسازی کنند.

وی در ارتباط با بحث کشاورزی استان گلستان و درآمدهای آن نیز گفت: قبلا محور توسعه استان، کشاورزی بوده است و از این جهت ۴۷ درصد میانگین سرانه درآمد مردم کشور را داشتیم ولی با تغییر رویکرد و حرکت به سمت صنعتی شدن در حال حاضر ۵۴ درصد میانگین سرانه درآمد کشور را داریم.

وی ادامه داد: صنعت فولاد و ارتباط با کشورهای همسایه می تواند کمک بزرگی به اقتصاد استان گلستان کند. در صنعت فولاد هر شغل مستقیم، ۱۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می کند و ضمنا در صنایع بزرگی همچون فولاد حتی در تحریم ها، اشتغال پایدار است و گردش نقدینگی بالا وجود دارد.

قوانلو افزود: برای استان گلستان شهرک پتروپالایش را طراحی کرده ایم که نیازهای صنایع بزرگ تولیدی را برآورده می کند، اشتغالزایی مستقیم داشته و باعث رونق اقتصادی استان می شود.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم با استفاده از متخصصین و مشاورین خود به تمامی شرکتهای دانش بنیان و جوانان تحصیل کرده دارای ایده و طرح، مشاوره دهیم و برنامه ریزی کنیم تا متقاضیان از معادن، کارخانه ها، تولیدی ها و کارگاهها بازدید کنند و استفاده لازم را ببرند.

قوانلو به جوانان تحصیل کرده توصیه کرد که به سایت اتاق بازرگانی برای آموزش مراجعه کنند، به تقویت زبان انگلیسی برای بروز شدن و اطلاع از اوضاع منطقه و جهان بپردازند و کار را بصورت عملی یاد بگیرند.

وی گفت: سند تولید و جوازهای کسب را بصورت سریع و با طی ضوابط و مراحل قانونی می دهیم، از صنایعی که تعریف شده و به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد رسیده اند، حمایت کرده و آنها را به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می کنیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا