رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان:

نبض رشد اقتصادی جامعه بازار است/اصناف با تنگناهای بانکی مواجه‌اند

نبض رشد اقتصادی جامعه بازار است/اصناف با تنگناهای بانکی مواجه‌اند

همدان - رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان بابیان اینکه نبض رشد اقتصادی جامعه بازار است، گفت: دست روی دست گذاشتن مشکلات بازار را حل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم شامگاه سه‌شنبه در مجمع ماهانه اصناف همدان بابیان اینکه مباحث مربوط به بازار و بازاریان در نگرش اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا، مالیات، اعتبارات بانکی و ساماندهی بازار مشکلاتی است که با آن‌ها دست‌به‌گریبانیم.

وی بابیان اینکه بازار چشم‌وچراغ جامعه اسلامی است و یک بازار آباد در تمام جوانب آن می‌تواند جامعه را پویا کند، گفت: وقتی یک توریست وارد شهر می‌شود توجه ویژه‌ای به بازار دارد چراکه بازار ویترین شهر است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه نقش بازار و بازاری در جامعه بسیار بااهمیت است، ادامه داد: امروز در چرخش امور اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم به‌طوری‌که با حاکم شدن رکود اقتصادی بر جامعه بازار از این وضعیت رنج می‌برد.

وی بابیان اینکه امروز در بحث رکود اقتصادی و چرخش اقتصادی دچار مشکل شده‌ایم و بازار از این مسئله رنج می‌برد، گفت: وقتی بازار پویا باشد مردم احساس امنیت می‌کنند.

نشستن و نگاه کردن مشکلات بازار راحل نمی‌کند

حجت‌الاسلام حسنی حلم با تأکید بر اینکه نشستن و نگاه کردن مشکلات بازار راحل نمی‌کند به درصد بالای مالیات تعیین‌شده برای استان همدان اشاره کرد و گفت: ۵۲ درصد افزایش مالیات در بازاری که هیچ تولیدی ندارد و رکود در آن حاکم است، ظلم است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان بابیان اینکه در کشورهای اروپایی بیشتر درآمدها از محل مالیات است، اظهار داشت: زمانی که رونق برقرار باشد این مسئله صحیح است اما اگر تولید، رونق نداشت و چرخش مالی در امور اقتصادی جریان نباشد، مالیات به بار اضافی بر دوش جامعه تبدیل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش مالیات را در صورتی باید شروع کرد که اقتصاد پویا باشد، گفت: چرا در تهران که اقتصاد پویاتری نسبت به شهرستان‌ها دارد مالیات ۱۹ درصد افزایش داشته است؟

حجت‌الاسلام حسنی حلم با تأکید بر اینکه براثر فشار مالیات تنها تولیدکننده آسیب نمی‌بیند بلکه مشتری هم از مالیات زیاد متضرر می‌شود، عنوان کرد: امروز تولیدکننده و بازاری با تنگناهای بانکی مواجه است که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان بابیان اینکه بدون رشد اقتصادی یک جامعه رشد نخواهد کرد، اضافه کرد: نبض رشد اقتصادی جامعه بازار است و اگر جامعه‌ای خواهان توسعه است باید بازار آن در مسیر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای رفع نواقص تلاش کرد چراکه مسئولیم و اگر بایستیم که از بیرون اتفاقی بیفتد معجزه نخواهد شد، گفت: باید با وحدت و هم‌دلی و هم‌زبانی تغییرات لازم را برای گسترش امنیت و پویایی در جامعه ایجاد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا