نماینده مردم بابل در مجلس:

« بابل» مستعد اقتصادی نوظهور در شرایط پساتحریم است

« بابل» مستعد اقتصادی نوظهور در شرایط پساتحریم است

بابل - نماینده مردم بابل در مجلس گفت: بابل در شرایط پسا تحریم مستعد اقتصادی نوظهور در شمال کشور است.

حسین نیاز آذری سه شنبه شب در نشست با جمعی از تجار شهرستان گفت: شهرستان بابل به‌عنوان بزرگترین شهرستان استان مازندران یکی از مراکز مهم اقتصادی و تجاری شمال کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: سابقه و دیرینه تجاری این شهرستان در اسناد و آثار تاریخی مشهود و مستند است و به‌عنوان بارفروش، بارانداز و محل مبادلات تجاری با کشورهای مختلفی در سده‌های گذشته بوده است و رونق اقتصادی و پیشینه تجارت و کسب کار، این شهرستان را به یکی از مناطق مهم بازرگانی پهنه بزرگی از کشور مبدل کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس افزود: تمامی بانک‌ها، مؤسسات مالی، اعتباری، بیمه‌ای و عمده واحدهای تولیدی و تجاری معتبر کشور در این شهرستان شعبه و نمایندگی ممتاز دارند و گردش مالی فعالیت‌های اقتصادی در بابل از برخی استان ها ها هم بیشتراست.

نیاز آذری تأکید کرد: با عنایت به مزیت‌های تجاری و اقتصادی شهرستان بابل پیگیری این شهرستان برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، راه‌اندازی گمرک و گسترش پایانه‌های کالا و خدمات و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر، بهره‌برداری از ظرفیت اقتصادی و ترانزیتی راه‌آهن بین‌المللی شرق دریای خزر و پیرو پیگیری‌های مستمر و مکرر به‌عنوان مطالبه به‌حق تجار و فعالین اقتصادی حوزه انتخابیه پس از ۸۴ سال تجارتخانه بابل احیاء شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۴ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بابل افتتاح شد و این مهم منجر به تحول ساختاری، اداری، تسهیلاتی و انگیزشی فضای کسب‌وکار تجار و فعالین اقتصادی منطقه خواهد شد.

نیاز آذری این رخداد مهم اقتصادی را گامی ساختاری برای بهبود فضای کسب‌وکار دانست و در همین راستا از فرمانداری خواست ایجاد ستاد سرمایه‌گذاری شهرستان را جدی بگیرد و اظهار امیدواری کرد: بابل در شرایط پسا تحریم مستعد اقتصادی نوظهور در شمال کشور شود و همه دستگاه‌های اجرایی، شوراها و بانک‌ها به کمک تجار، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بیایند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا