اقتصادی شدن ذوب آهن همراه با حفظ محیط زیست

اقتصادی شدن ذوب آهن همراه با حفظ محیط زیست

دنیای معدن -مهندس حمید ظهرابی مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان به اتفاق معاونین خود و همچنین مهندس سجاد فرماندار شهرستان لنجان با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن بازدید از خط تولید در جلسه ای با مدیر عامل شرکت و تعدادی از معاونین و مدیران به گفتگو نشستند .

مهندس صادقی در این جلسه گفت : اولین و مهمترین هدف ذوب آهن در حال حاضر تولید بیشتر با قیمت تمام شده کمتر، به عبارتی اقتصادی شدن شرکت است و در این روند شاخص هایی مدنظر است که بیشتر در بخش های فولادسازی و کوره بلند  مطرح هستند .


 وی تصریح کرد : در کوره بلند سعی کرده ایم که با افزایش تولید آهن ،کاهش سرباره و کاهش مصرف کک ، ضمن اقتصادی کردن تولید کارخانه ،  به مسئله حفظ محیط زیست نیز توجه نماییم .
مهندس صادقی در ادامه تاکید کرد :  ذوب آهن اصفهان همواره مسائل محیط زیستی را مدنظر قرار داده و سعی دارد قوانین و خواسته های نهادها و سازمان های محیط زیستی را تأمین نماید که  نحوه تولید ، فیلترها و میزان فضای سبز موجود در سطح کارخانه نشان دهنده این ادعاست .


وی با بیان این که شخصاً  معتقد به حفاظت از محیط زیست هستم و رفع آلایندگی ها و تامین محیط زیست پاک را وظیفه خود می دانم ، یادآور شد : ذوب آهن  علاوه بر اقدامات ذکر شده ،  سعی در استفاده از انرژی گاز داشته و ایجاد واحد احیاء مستقیم و آهن اسفنجی قائم نیز به همین منظور صورت می گیرد .


 مدیر عامل شرکت در ادامه به مسئله آب و کاربرد آن در کارخانه اشاره کرد و یادآور شد : در این زمینه نیز با روش های مختلف سعی در کاهش مصرف آب و استفاده بهینه از آن در سیکل گردشی خود داریم .


مهندس ظهرابی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز ضمن یادآوری  بعضی از اقدامات زیست محیطی  ذوب آهن و طرح سوالات مربوطه از مسئولین شرکت ، خوستار اقدامات زیست محیطی بیشتر و استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین بهره برداری از انرژی هایی با آلایندگی کمتر  شد .


شایان ذکر است در این جلسه ، معاونین بهره برداری ، منابع انسانی و امورا جتماعی و خرید همراه با تعدادی از مدیران شرکت اقدامات و گزارشات زیست محیطی ذوب آهن در حوزه خود را ارائه نمودند .

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا