رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی:

جایگزینی برای بانک‌ها نداریم

جایگزینی برای بانک‌ها نداریم

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه جایگزینی برای بانک‌ها در اقتصاد کشور نداریم، گفت: بانک‌های دنیا سالانه ۱۰ میلیارد دلار در حوزه آی تی سرمایه گذاری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی دیواندری در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای برگزاری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، اظهار داشت: برگزاری این همایش با اجرای برجام و لغو تحریم‌ها مقارن شد. در این هفته اجرای برجام آغاز خواهد شد و بانک‌ها باید برای شرایط بعد از برجام آماده شوند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در حال حاضر مشکلاتی دارند که بخشی از آن نشأت گرفته از تحریم‌های ظالمانه است، افزود: بانک‌ها ابزاری برای تحول و پیشرفت کشور هستند و امروز ظرفیت مازاد و خوبی در اقتصاد ایران داریم و جایگزینی برای بانک وجود ندارد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها باید آماده دوره جدید بعد از محدودیت‌ها شوند، گفت: فضای همکاری با دنیای بین الملل باز می‌شود البته مقررات پیچیده‌ای هم دارد که برای شروع باید اقداماتی رعایت شود که بر روی بانک‌ها اثر قابل توجهی خواهد داشت.

دیواندری با اشاره به برگزاری پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: در این همایش همه بخش‌ها از جمله حاکمیت بانک‌ها، شرکت‌های حوزه آی تی و صاحب نظران حضور داشتند که تمام مطالب و موضوعات خود را مطرح و یک فضای تعامل ایجاد شد.

وی ادامه داد: یک بخش اثرگذار بانک‌ها هستند زیرا در حوزه پولی و بانکی و بنگاه ها مشکلات خود را در این همایش عنوان کردند و در بخش دیگری شرکت‌های حوزه آی تی سی با حضور در این همایش دستاوردهای خود را ارائه و یک فضای تعاملی بین بانک و شرکت‌های آی تی که حرفی برای گفتن داشتند ایجاد شد.

دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به اینکه امیدواریم جریان اثرگذار و محصول خوبی از این همایش شاهد باشیم و ثمره آن را ببینیم، بیان کرد: نظام بانکی نیاز خود به آی تی سی را بیشتر و بهتر حفظ می‌کند و امروز تکنولوژی و ارتباطات و اطلاعات موضوع تشریفاتی نیست و شرکت‌های آی تی شریک تجاری بانک‌ها هستند.

دیواندری با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ آی تی دنیا متعلق به بانک‌ها است، گفت: بانک‌های بین المللی در سال 10 میلیارد دلار در حوزه آی تی سرمایه‌گذاری می‌کنند و نخبگان این بخش جذب بانک‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا