وزیر بازرگانی هند دردیدار استاندار زنجان؛

هند خواستار گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

هند خواستار گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

دهلی نو- ایرنا- وزیر صنایع و بازرگانی هند خواستار گسترش روابط تجاری و صنعتی ایران و هند شد و تصریح کرد:میزان مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور متناسب با ظرفیت ها و روابط سنتی تهران و دهلی نو نیست .

به گزارش ایرنا- خانم «سیتا رامان » روز دوشنبه در حاشیه اجلاس سرمایه گذاری ایالت آندراپرادش در دیدار با «جمشید انصاری» استاندار زنجان افزود:هند علاوه بر صادرات سنتی، علاقمند به صادرات کالاهایی با استانداردهای جهانی شامل چای ارگانیک ،نساجی پیشرفته و داروهای ژنریک به ایران است .
وی با بیان اینکه هند اراده جدی برای همکاری و سرمایه گذاری در بندر چابهار ایران دارد افزود:دهلی نو با استفاده ازاین بندر می تواند به سرعت کالا، میوه و سبزیجات خود را به آسیای میانه برساند .
وزیر صنایع و بازرگانی هند همچنین خواستار تسریع در عملیاتی شدن کریدور شمال – جنوب برای دسترسی سریعتر هند به آسیای میانه شد.
وی با استقبال از تبادل تجربه بین ایران و هند در زمینه فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد:در قالب برنامه «نارندرا مودی» نخست وزیر هند زمینه دسترسی 60 میلیون نفر از روستاهای این کشور به اینترنت فراهم می شود.
«جمشید انصاری » استاندار زنجان نیز دراین دیدار با بیان اینکه ایالت اندراپرادش و زنجان می توانند همکاری های نزدیکی در زمینه برق ،نساجی و معدن داشته باشند گفت:استان زنجان در زمینه سرب ،روی و برق صنعتی به عنوان قطب کشور محسوب می شود.
وی با تاکید بر همکاری زنجان و ایالت آندراپرادش در زمینه فناوری اطلاعات افزود:براساس تصمیم دولت در سال 93زنجان به عنوان قطب الکترونیک و فناوری اطلاعات کشور در نظر گرفته شده است و همکاری با این ایالت می تواند گام مهمی برای دستیابی به این هدف باشد.
استاندار زنجان، شرکت در نشست سرمایه گذاری های هند در شهر «وایزک » ایالت اندراپرادش را فرصت مناسبی برای جلب سرمایه گذاری در زنجان دانست و افزود:شرکت دراین اجلاس می تواند زمینه توسعه روابط ایران و هند را فراهم کند.
وی ملاقات با سروزیر ایالت آندرا پرادش و بازدید از«سایبرآباد» مرکز فناوری اطلاعات ایالت آندراپرادش را از دیگر برنامه هایش در این سفر عنوان کرد.
انصاری گفت در نظر داریم در گفت وگو با مقامات هندی زمینه اعزام کوتاه مدت تعدادی از کارشناسان به حیدرآباد برای تبادل اطلاعات وتجربیات در زمینه فناوری اطلاعات را فراهم کنیم .
استاندار زنجان به همراه تعدادی از مدیران صنایع ،معادن و کشاورزی ،فناوری اطلاعات و تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی این استان روز شنبه برای شرکت در اجلاس سرمایه گذاری ایالت آندراپرادش وارد حیدرآباد در جنوب هند شدند.
اجلاس سرمایه گذاری ایالت اندراپرادش در شهر «وایزک» این ایالت با شرکت تعدادی از وزرای دولت مرکزی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و مقامات محلی روز دوشنبه برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا