آزادسازی ۴۲۰ محدوده اکتشاف معدنی در لرستان

آزادسازی ۴۲۰ محدوده اکتشاف معدنی در لرستان

گروه معادن - معاون امور معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:420 محدوده معدنی استان که دارای محدودیت های اکتشافی بود از امروز 21 دی ماه آزادسازی شده است.

به گزارش ماین نیوز، سعید مهدوی افزود: متقاضیان می توانند برای درخواست به سامانه حد نگار (کاداستر) مراجعه کرده و مراحل نهایی را با مراجعه به سازمان انجام دهند.

وی ادامه داد: تمامی محدوده های درخواست صدور پروانه اکتشاف که پیش از انجام استعلام های موضوع ماده 24 قانون معدن ها به هر دلیل ابطال و بلوکه شده اند، آزاد می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به ابلاغ تفاهم نامه ای که با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضا رسیده است، فقط بخشی از محدوده هایی که با مخالفت سازمان جنگل ها روبرو می شود، بلوکه شده و از واگذاری آنها خودداری می شود.

وی ادامه داد: محدوده های بدون معارض ابطال شده و پروانه های اکتشاف ابطال شده ای که یک نوبت به مزایده عمومی گذاشته شده و متقاضی یا برنده نداشته اند، نیز مشمول آزادسازی می شوند.

وی تصریح کرد: در این راستا محدوده هایی که از طرف منابع طبیعی برای صدور پروانه اکتشاف آن مخالفت می شد آزاد و پروانه های اکتشاف باطل شده با درخواست جدید صادر می شود.

مهدوی گفت: با وجود این شرایط سرمایه گذاری در بخش معدن استان تسهیل می شود و با توجه به وجود ظرفیت های معدنی بسیار بالا در استان، فرصت مناسبی برای توسعه اقتصاد معدنی استان فراهم خواهد شد.

براساس ماده 24، برای تسریع در امر اکتشاف و بهره برداری از معدن ها، دستگاه های اجرایی و متولیان قانونی مربوط، مکلفند حداکثر در دو ماه نسبت به استعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور پروانه اکتشاف در مواردی مانند حریم قانونی راه ها و راه آهن، داخل شهرها و حریم قانونی آنها، حریم قانونی سدها و شبکه های توزیع آب و حوضچه های سدها و قنوات، داخل جنگل ها و مراتع اعلام نظر کنند.

110 معدن با 17 نوع ماده معدنی مختلف در لرستان شناسایی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا