معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن در گفت‌وگو با تسنیم:

حکمی درباره حمل‌ونقل ریلی در لایحه برنامه ششم ندیده‌ایم

حکمی درباره حمل‌ونقل ریلی در لایحه برنامه ششم ندیده‌ایم

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان این‌که در سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در دو بند بر حمل‌ونقل ریلی تاکید شده است، گفت:‌ این در حالی است که در دو لایحه برنامه دولت حکمی درباره حمل‌ونقل ریلی وجود ندارد.

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به لایحه برنامه ششم توسعه، افزود: بر اساس سازوکاری که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ارتباط تدوین لایحه برنامه ششم به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرد ، شورای برنامه‌ریزی حمل‌ونقل به ریاست وزیر راه و شهرسازی و عضویت تعدادی از وزرا و روسای سازمان‌ها در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: کمیته‌هایی ذیل این شورا از جمله کمیته حمل‌ونقل ریلی تشکیل شد، در این کمیته علاوه بر تشکیل کارگروه‌هایی در حوزه‌های زیربنایی ناوگان جلساتی برگزار که در آنها پیشنهاداتی تنظیم و به شورای برنامه‌ریزی ارائه شد تا آنها به سازمان مدیریت ببرند و در لایحه گنجانده شود.

وی با بیان این‌که راه‌آهن احکام را به موقع پیشنهاد کرده است، اظهار کرد: درباره لایحه برنامه مطابق آنچه که دیده‌ایم لایحه‌ای بوده که به‌صورت غیررسمی در رسانه‌ها منتشر شده است. لایحه را وقتی قطعی و نظر دولت می دانیم که به صورت مصوبه دولت و با امضای رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد:‌این لایحه، لایحه‌ای است که می توان به عنوان پیشنهاد دولت روی آن نظر داد. تا اینجا بر اساس اخباری که داریم حکمی در ارتباط با حمل‌ونقل ریلی در دو لایحه (احکام دائمی برنامه  که در حال رسیدگی در مجلس است) و لایحه برنامه که هنوز تقدیم نشده از راه آهن و حمل‌ونقل ریلی ندیده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان این‌که منتظریم در آخرین رسیدگی این مسئله گنجانده شود، یادآور شد: در دو بند از سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب بر توسعه ریلی تاکید شده است. «برخی از دوستان سازمان مدیریت می گویند اینها نیازی به حکم ندارد و دغدغه‌ها را با اختیارات قانونی خودمان عمل می‌کنیم. اما واقعیت این است که برنامه تفاوتش با بودجه این است که در آنجا سیاست‌ها و راهبردها دوره پنج ساله از سند چشم‌انداز 20 ساله کشور تدوین و تعریف می‌شود.

رسولی بیان کرد: انتظار داریم استراتژی حمل‌ونقل ریلی کشور در برنامه ششم به‌طور روشن، صریح و ممتاز مشخص شود که بالاخره چه نوعی از حمل‌ونقل به‌عنوان استراتژی انتخاب شده و مورد توجه و حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، در دو بند 24 و 25 سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه آمده است؛ اولویت ‌بخش ریلی در توسعه حمل و نقل و ایجاد مزیت رقابتی برای آن و همچنین توسعه حمل و نقل ریلی باری با اولویت تجهیز شبکه و پایانه‌های باری و اتصال شبکه به مراکز بزرگ اقتصادی، تجاری و صنعتی و مبادی ورودی و خروجی مهم کشور و شبکه‌های ریلی منطقه‌ای و جهانی بویژه کریدور شمال – جنوب با هدف توسعه صادرات و ترانزیت بار.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا