مدیرگروه برنامه‌ریزی مناطق آزاد و بازارچه‎های مرزی خبر داد

ثبت‌نام 6.5 میلیون نفر در سامانه کارت‌ الکترونیک مرزنشینی

ثبت‌نام 6.5 میلیون نفر در سامانه کارت‌ الکترونیک مرزنشینی

مدیرگروه برنامه ریزی مناطق آزاد و بازارچه‎های مرزی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امسال شش میلیون و 500 هزار نفر در سامانه دریافت کارت الکترونیک مرزنشینی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان جنوبی، مهناز زین العابدین امروز (21 در ماه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مرزنشینان با اشاره به اینکه جمعیت مرزنشین پیش‌بینی شده در سال 1391 بعد از آغاز سامانه ثبت نام کارت‌های مرز نشینی هشت میلیون و 600 هزار نفر در کشور بوده است، اظهارکرد: در سال جاری شش میلیون و 500 هزار نفر در سامانه برای دریافت کارت الکترونیک مرزنشینی ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: هدف از سامانه کارت‌های الکترونیک، شناسایی مرزنشین واقعی برای استفاده از خدمات است.

مدیرگروه برنامه‌ریزی مناطق آزاد و بازارچه‎های مرزی سازمان توسعه تجارت ایران، ادامه داد: این خدمات شامل سهمیه معافیت گمرکی، 100 درصد کالای خوراکی و 50 درصدی غیرخوراکی است.

زین‌العابدین تاکید کرد: هرچه تعداد مرزنشین واقعی بهتر شناسایی شود می‌توان سهمیه بیشتری برای آنها تعیین کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این کشور توسعه یافته‌ای نیستیم و زیرساخت‌ها نیز فراهم نبوده کاستی‌هایی در اجرای این امر وجود داشته که برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری همه هستیم.

مدیرگروه برنامه ریزی مناطق آزاد و بازارچه‎های مرزی سازمان توسعه تجارت ایران یادآور شد: با توجه به درخواست برخی از سازمان‌های صنعت معدن و تجارت برخی استان‌ها بخصوص خراسان جنوبی، مهلت ثبت نام کارت‌های مرزنشینی تا پایان بهمن ماه تمدید شده که قابلیت دوباره تجدید نظر را ندارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا