رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

اعلام آمارهای نادرست حجم قاچاق توسط برخی مسئولان ناشی‌از عدم اطلاع و اشراف بر موضوع است

اعلام آمارهای نادرست حجم قاچاق توسط برخی مسئولان ناشی‌از عدم اطلاع و اشراف بر موضوع است

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد اعلام برخی آمارها در مورد حجم قاچاق توسط برخی مسئولان، گفت: ارایه این آمارها ناشی از عدم اطلاع و اشراف بر موضوع بوده و اساسا دور از واقعیت است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهندس "حبیب‌الله حقیقی" در یکصدوهشتمین نشست اعضاء اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در محل این ستاد برگزار شد، افزود: ارایه این‌گونه آمارها دور از واقعیت بوده و ای کاش این مسئولان به ارایه آمار در حوزه خود می‌پرداختند .

وی، آمار قاچاق را در سال 92 به میزان 25 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان 17.8 میلیارد دلار حجم قاچاق ورودی و 7.2 میلیارد دلار قاچاق خروجی بود.

حقیقی ادامه داد: میزان قاچاق در سال 93 بر اساس آخرین جمع‌بندی‌ها از 25 میلیارد دلار به 19.8 میلیارد دلار کاهش یافت که 15.4 میلیارد دلار مربوط به قاچاق ورودی و 4.4 میلیارد دلار قاچاق خروجی بوده است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سال 93 نسبت به سال 92 به میزان 9 درصد در قاچاق ورودی و 47 درصد در قاچاق خروجی کاهش داشته‌ایم.

وی به اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش در سال 94 اشاره کرد و گفت: در سال 94 توزیع سوخت برای کامیون‌ها و کشنده‌ها بر اساس بارنامه اجرایی شد، که اجرای این طرح کاهش 8 میلیون لیتری سوخت در سیستم توزیع را به همراه داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا