وزیر امور اقتصاد و دارایی:

ایجاد بازار بدهی های دولت در برنامه ششم توسعه دنبال می شود

ایجاد بازار بدهی های دولت در برنامه ششم توسعه دنبال می شود

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: ایجاد بازار بدهی های دولت برای برقراری یک وضعیت مناسب در مدیریت بدهی ها به طور قطع در برنامه ششم توسعه دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی طیب نیا در نشست تخصصی در حاشیه پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در برج میلاد تهران افزود: ایجاد بازار بدهی ها کمک خواهد کرد وضعیت نابسامان فعلی، سامان گرفته و وضعیتی مطلوب در این زمینه حاکم شود.
وی، داشتن بدهی برای دولت ها را مضر ندانست و گفت: بدهی ها برای دولت ها یک ظرفیتی است که باید از آن استفاده کنند؛ بدهی و بدهکار بودن به تنهایی مضر نیست بلکه چیزی که برای اقتصاد ضرر دارد، بدهکار بد بودن است.
وزیر اقتصاد خاطرنشان ساخت: بدهکار خوش حساب بودن این امکان را به ما می دهد که از ظرفیت ها بتوان در جهت تحقق اهداف استفاده کرد.
وی افزود: رقم بدهی های دولت چندان بالا نیست که مشکل زا باشد، آنچه سبب مشکل شده نابسامانی بدهی هاست.
وی تاکید کرد: سامان دادن این وضعیت از اهداف در برنامه ششم توسعه کشور است.
طیب نیا پیش این نشست، در همایش یاد شده اعلام کرد که براساس برآوردهای انجام شده، مجموع بدهی دولت و شرکت های دولتی به بخش های مختلف، سه هزار و 800 هزار میلیارد ریال است که از این میزان، یک هزار و 960 هزار میلیارد ریال بدهی دولت، یک هزار و 840 هزار میلیارد ریال بدهی شرکت های دولتی و یک هزار و 600 هزار میلیارد ریال نیز مربوط به بدهی شرکت ملی نفت (55 میلیارد دلار) است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا