واعظی: مردمی بودن اقتصاد مقاومتی در کاهش تصدی گری های دولت است

واعظی: مردمی بودن اقتصاد مقاومتی در کاهش تصدی گری های دولت است

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را در باورپذیری مسئولان در فرهنگ سازی دانست و گفت: مردمی بودن اقتصاد مقاومتی در کاهش تصدی گری های دولت است.

محمود واعظی روز دوشنبه در نشست تخصصی در حاشیه پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در برج میلاد تهران افزود: اجرایی شدن سیاست های خوبی که از سوی مقام های عالی نظام ابلاغ می شود تنها در پرتو باورپذیری مسئولان و اجرایی شدن این سیاست ها و عمل کردن آنها امکانپذیر است.
وی گفت: فرهنگ سازی برای باورپذیر کردن مسئولان یک ضرورت انکارناپذیر است.
واعظی، عدالت بنیان بودن اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن، درونزا، برون نگر و دانش بنیان بودن این اقتصاد را پنج اصل اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: سیاست خارجی ما باید به گونه ای باشد که در بحث برون نگر بودن اقتصاد مقاومتی بتواند در تعامل با دنیا قابلیت اجرا پیدا کند.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اگر به ملزومات اقتصاد مقاومتی توجه نشود تنها یک انشای خوب خواهد بود، گفت: جذب سرمایه خارجی یکی از این ملزوماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع فقط در صورت فراهم شدن بسترها این سرمایه ها جذب می شوند.
وی ادامه داد: اعتمادسازی بین المللی و برقراری روابط خوب با جهان، نیاز اساسی در جذب سرمایه گذاری خارجی است و اگر نباشند سرمایه گذار به کشور نخواهد آمد.
واعظی، جذب تکنولوژی های برتر به همراه سرمایه را از دیگر ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: داشتن بازار خارجی و خروج از بازار ایران از دیگر ملزومات اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وزیر ارتباطات، مردمی بودن اقتصاد مقاومتی را در کاهش تصدی گری های دولت دانست و افزود: نمی شود دولت در همه بخش ها تصدی گری داشته باشد و بعد بخواهد «اقتصاد مقاومتی مردم محور» را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: دولت باید نقش سیاست گذاری، نظارت کننده و حمایتگر در اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
واعظی در ادامه، نقش بانک ها در تحقق اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: بانک ها باید به حمایت از بخش خصوصی بپردازند؛ تا زمانی که سیستم بانکی به حمایت از سرمایه بخش خصوصی اقدام نکند نمی توان انتظار داشت بخش خصوصی موفقی در اجرای اقتصاد مقاومتی داشت.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا