پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره نرخ ارز در بودجه ۹۵

پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره نرخ ارز در بودجه ۹۵

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دلیل نوسان ارز، از پیشنهادی به دولت خبر داد که طبق آن قیمت ارز در بودجه 95 به صورت مشخص اعلام نشود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن جلال‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره نوسان های روزهای اخیر ارز گفت: این جریان ناشی از تاخیر برجام دلیل نیست بلکه مسائل متعددی چون شرایط کشورهای منطقه، تنش ایران و عربستان و کاهش قیمت نفت نقش داشته اند. بنابراین افت قیمت نفت و شرایط رکود اقتصادی کشور دست به دست هم داده‌ و نوسانات ارزی را ایجاد کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه 80 تفاهم نامه با هیات های خارجی به اجرای برجام گره خورده ، ادامه داد: اتاق بازرگانی پیشنهاد داده در بودجه 95 قیمت ارز به صورت مشخص اعلام نشود. چرا که می تواند باعث بروز مشکلات و ابهامات شده و فسادآفرین باشد.

این مقام افزود: پیشنهاد داده شده تا دولت عدد ریالی مشخصی را در بودجه اعلام کند که ناشی از فروش نفت و محاسبات دولت در نرخ ارز خزانه است . 

به گفته جلال‌پور اقتصاد کشور باید تعیین کننده نرخ شناور مدیریت ارز باشد نه اینکه قیمت نفت این نرخ را اعلام کند. 

وی گفت: در حال حاضر قیمت نفت و صادرات آن ارزش شناور مدیریت شده را که هدف دولت است رقم می‌زند. ما می‌خواهیم که از دام نفت رها شویم و عدد نرخ ارز را از بودجه حذف کنیم و نرخ ارز را به عرضه و تقاضا بسپاریم. 

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا