یک منبع آگاه:

55 درصد از جنگل های شمال دارای طرح و مجری جنگلداری است

55 درصد از جنگل های شمال دارای طرح  و مجری جنگلداری است

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس پایداری جنگل و صنعت، وسعت جنگل های شمال کشور را 1.9 میلیون هکتار ذکر کرد و گفت: 55 درصد از جنگل های شمال دارای طرح و مجری جنگلداری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی محمد اسفندیاری ضمن تاکید بر اینکه کشورهای پیشرفته از جنگل های خود بهره برداری اصولی می کنند، گفت: مجریان طرح های جنگلداری، وظیفه حفظ، احیا و توسعه جنگل ها را برعهده دارند و منابع مالی این کار را از بهره برداری مجاز تحت نظارت دقیق و حتی سخت گیرانه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تامین می کنند.
دبیر اجرایی نخستین کنفرانس پایداری جنگل و صنعت، تغییر کاربری جنگل ها و تبدیل مناطق جنگلی به اراضی زارعی و مسکونی و همچنین وجود دام را از مهمترین عوامل تخریب جنگل ها ذکر کرد.
اسفندیاری مهمترین راهکارهای احیای جنگل های کشور را توقف عوامل تخریب، احیای جنگل های مخروبه، توسعه جنگل های کشور دانست و گفت: در بسیاری از کشورها، صنعت بطور مستمر مواد اولیه خود را از جنگل دریافت می کند و اصل حاکم بر این رابطه «پایداری جنگل و صنعت» است.
نخستین کنفرانس پایداری جنگل و صنعت با شعار «تجربه جهانی- راهبرد ملی»، 27 دی ماه امسال با حضور کارشناسان ایرانی و اتریشی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار می شود.
کنفرانس یک روزه مزبور که در محل مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود قرار است با هفت سخنرانی و برگزاری دو میز گرد تخصصی مباحث روز این حوزه را مورد بررسی قرار دهد .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا