مشاور شرکت اسکوتک در گفت‌وگو با معدن نيوز اعلام کرد:

معدنکاران در انتظار اجراي برجام

معدنکاران در انتظار اجراي برجام پايگاه خبري معدن نيوز- يک کارشناس معدني اظهار کرد: درحال‌حاضر فعاليت‌هاي معدنکاري کشور در رکود به سر مي‌برد و توليد‌کنندگان اميدوارانه منتظر اجراي برجام هستند، بنابراين هيچگونه اقدام مثبتي تا آن زمان در بخش معدن انجام نخواهد شد.
جواد صلاحي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با اشاره به اينکه رفت و آمد هيات‌هاي خارجي به ايران تنها براي ارزيابي اوليه و جمع آوري اطلاعات براي سنجش شرايط ورود به اقتصاد ايران بوده است، افزود: تاکنون در بخش معدن زمينه‌اي براي همکاري خارجي با معادن ايران فراهم نشده از اين رو تحولي در بخش معدن رخ نداده است.
او با تاکيد بر اينکه اکتشافات و استخراج‌هاي بخش معدن در يک سال اخير پيوسته انجام شده است، افزود: از آنجايي که ذخاير بالايي در يک سال اخير شناسايي شده و اقدامات پهنه بندي نيز در حال انجام است، بستر ورود سرمايه‌گذار خارجي به بخش معدني ايران مهيا شده اما تاکنون تاثير محسوسي در خروجي بخش معدن نداشته است زيرا بهره‌برداري از اين ذخاير نيازمند همکاري با شرکت‌هاي بزرگ خارجي است که تاکنون به اين بخش ورود نکرده‌اند.
اين استاد اقتصادي با تاکيد بر اينکه معوقات دولت به پيمانکاران و... مانعي براي ايجاد رونق در بخش معدن بدون حضور سرمايه‌گذاران خارجي بوده است، افزود: رکود در بازار ساخت‌وساز و نبود نقدينگي در بين معدنکاران بخش خصوصي را در معدنکاري فلج کرده است از طرف ديگر دولت نمي‌تواند منابعي را براي فعال‌سازي اين بخش تزريق کند. بنابراين فعالسازي فعاليت‌هاي معدني در کشور به حضور سرمايه گذارن خارجي گره خورده است. حال معدنکاران در چنين شرايطي تنها با پيگيري اجرايي شدن برجام در انتظار گشايش بازار و ورود سرمايه‌گذاران خارجي براي رونق بخشي به معدنکاري هستند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا