مدیر عامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین پیش بینی کرد :

رشد آرام قیمت ها در ماه های پایانی سال

رشد آرام قیمت ها در ماه های پایانی سال

اجرای برجام تا پایان سال جاری باعث گشایش ها و آزادی عمل در تبادلات مالی و اعتبارات اسنادی و حوالجات می شود که این موضوع هزینه تبادل پول را برای تولید کننده و صادرکننده کاهش می دهد و باعث افزایش سودآوری صادرکنندگان می شود.

بازار سرمایه در سالگرد دو ساله شدن رکود نسبی حاکم بر آن در حالی با رونق و رشد شاخص ها مواجه شد که به نظر می رسد بهانه های افزایش قیمت ها و آغاز دوره صعودی بازار سهام کم نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) نصرالله برزنی  مدیر عامل کارگزاری بانک اقتصاد نوین با اشاره به اینکه بازار سرمایه از این به بعد و در فصل زمستان صعود ملایمی را تجربه خواهد کرد ،گفت: با توجه به خبرهای مثبت پیش رو که مهمترین آن آغاز اجرای برجام در روزهای آینده است، می توان رشد آرام قیمت ها را در ماه های پایانی سال پیش بینی کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه معمولا بازارهای سهام دنیا نیز از عوامل برونزا تاثیر می پذیرند، افزود: این در حالی است که در اکثر بورس های جهانی عوامل مهمتری مثل سودآوری شرکت ها در روند متغیرهای بازار سهام تاثیرگذار است.

 برزنی با اشاره به اینکه میزان سودآوری شرکت های بازار سرمایه به طور مستقیم بر قیمت ها و متغیرهای بازار تاثیر می گذارند،تصریح کرد: رونق فعالیت بنگاه های بورسی یا رکود آنها می تواند روند معاملات بازار سرمایه را متاثر کند.

وی انتظارات خوشبینانه را از دیگر عوامل موثر بر بازار سرمایه خواند و اظهار کرد: اجرای برجام تا پایان سال جاری باعث گشایش ها و آزادی عمل در تبادلات مالی و اعتبارات اسنادی و حوالجات می شود که این موضوع هزینه تبادل پول را برای تولید کننده و صادرکننده کاهش می دهد و باعث افزایش سودآوری صادرکنندگان می شود.

وی معقتد است با اجرای برجام انتظارات مثبتی در بازار شکل می‌گیرد اما تاثیر این موارد به سرعت در بازار سرمایه نمایان نمی‌شود.

برزنی با اشاره به اینکه درحال‌حاضر اخبار خوش مثبت بسیاری در بخش‌های سیاسی کشور نیز وجود دارد ،گفت: رفع تحریم های بین المللی برای کلیت اقتصاد و بازار سرمایه مهم است .

برزنی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد قیمت‌ سهام در زمستان امسال روند صعودی ملایمی را تجربه کند، بیان کرد: باتوجه به آنکه بورس تهران از دی سال ۹۲ شاهد کاهش قیمت سهام و شاخص‌ها بوده‌، درحال‌حاضر با توجه به انتظارات موجود در بازار پیش‌بینی می‌شود که از پایان سال در روند مثبتی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه قیمـ‌ت‌ها در بازار سرمایه کاهش داشته و همچنین نسبت‌ قیمت به سود نیز بسیار معقول است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاخص بورس و قیمت سهام به حداقل رسیده و برای سرمایه گذاری جذاب است ، با فراهم شدن شرایط و رفع موانع می توان شاهد رشد قیمت سهام و شاخص بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا